torsdag 30. august 2012

Ørret, kino og endelig møte med Ommedal!

Ørret? Har jeg smakt det tro? Kan ikke huske det, men har vel fisket det en eller annen gang og spist det etterpå. Kunne ikke drømme om at det var såå godt, det slår jo nesten laks! Eller det kan jo hende det var pga alt det gode tilbehøret vi hadde i dag da. Løk, paprika, rømme, poteter og brokkoli! Else er veldig flink med å ordne til med mat altså! Det smakte fantastisk!

Vi bestemte oss for å se Kon-Tiki i løpet av uka, og vi bestemte oss for å se den i dag. Angrer ikke på det altså, den var i grunn veldig bra. Til å være en norsk film :) Etter at vi kom hjem så spurte Katrine hvor mye vi måtte betale for inngangsbilletten, og  jeg betalte vel 50 kr. Hun kunne fortelle at hun betalte for voksen med 70 kr. Ikke det at det er så stor forskjell, men hvor gamle tror dem at vi er? Den nedre "grensen" for voksenbillett er vel sikker 16 år. Det var soldater som satt og tok i mot billetter, men uansett, vi ser da ikke så unge ut. Vi må vel bare ta det som et kompliment sikkert, litt latterlig det er det jo uansett, hehe.

Vi kom litt før filmen startet, og vi kunne dra kjennsel på en som satt to rader foran oss. Hvem kunne det være? Jo det var OMMEDAL! Vi hadde ikke noe å kaste på han eller orket ikke å rope på han, så fikk ikke tak han før filmen startet, så da måtte vi vente til etterpå. Med en gang filmen var ferdig så gikk jeg fort ut av raden jeg satt på (jeg satt ytterst av oss tre). Jeg måtte gå litt fort slik at jeg ikke mistet han, da jeg kom fram til han, tok jeg litt sjanse på at det var han og prikket han på skulderen. Joda, det var Ommedal. Så godt å se han igjen. Vi fikk tatt en liten prat før han måtte gå bort til leiren for å legge seg, er vist litt hardt å være i militæret i følge han. Men jeg tror nok de aller fleste har vel godt av et slikt år, lærer sikkert masse av det!

Vi gleder oss til å få litt mer liv i heimen her! Så soldater: Dere har det med å komme med en gang dere får! :D Vi vil ha litt mer liv og røre her. Selv om vi får besøk i ny og ned. Foresten på søndag kommer teamet innom og skal ligge over til tirsdag, alle hjerter gleder seg! Det skal bli godt det :)

Avslutter med et bibelvers:

En takkesalme.
        

Rop med jubel for Herren, all jorden!
          

Tjen Herren med glede,
          kom fram for ham med jubel!
          

Kjenn at Herren er Gud!
          Han har skapt oss, vi er hans,
          vi er hans folk og den flokken han gjeter.
          

Kom gjennom portene hans med takkesang,
          inn i forgårdene med lovsang!
          Lov ham, velsign hans navn!
          

Herren er god, evig er hans miskunn,          hans trofasthet varer fra slekt til slekt.

Sal 100. 1-5

Vi blogges!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)