fredag 8. februar 2013

Kjærlighetens 5 språk..!


Dette er en bok som alle burde lese! Den er til deg som kommer til å gå inn i et forhold, for deg som har kjæreste og for deg som er i ferd med å bli gift (eller er gift). Hvilket kjærlighetsspråk snakker du med kjæresten din? Forstår dere hverandre? Hvorfor / hvorfor ikke? 

Leser du denne boken, kan du lettere forstå hva som går bra og hva som ikke går så bra i mellom dere. Kanskje snakker dere to forskjellige språk, men fortvil ikke, man kan lære seg det språket som den andre snakker. Da blir det lettere å kommunisere med hverandre. Boken er ikke en fasit på hvordan kjærlighetslivet kan bli, men den peker litt på hvordan det kan funke enda bedre. 


<3


Jeg og Joakim er så heldig som har fått lånt denne av en kamerat av Joakim. Han har lest den ferdig, mens jeg driver og fordyper meg i den nå. Jeg forstår allerede nå litt mer om de forskjellige kjærlighetsspråkene, håper dette vil hjelpe oss på å forstå hverandre litt bedre. Det er ikke bare bare å være i et forhold, og tro at alt skal gå helt rosen rødt hele tiden. Hvis man bare setter av litt tid til hverandre og prioriterer hverandre så styrker det kjærligheten.

Tenk, nå er det snart 3 måneder siden jeg og Joakim ble sammen. På et vis har det gått fort, men samtidig så har vi fått lov til å nyte tiden godt også. Jeg har blitt veldig glad i denne flotte mannen! Nå håper jeg bare Gud har en plan for oss, for jeg er sikker på at Han har vært med oss de 3 månedene vi har vært sammen. 

Vær gjerne med å be for oss :)


For jeg vet hvilke tanker jeg tenker om dere, sier Herren. Det er fredstanker og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere framtid og håp. 

Jeremia 29.11

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)