fredag 20. september 2013

MÅ bare spre litt glede!

Jeg har så my glede i kroppen som bare vil ut, og da må jeg bare høre etter. Nå har jeg hatt såpass mange tunge tider, at nå er det på tide med en stopper for dem. Og jeg kjenner det på meg at jeg får til å rette fokuset på det positive, og det er så fantastisk godt! Jeg har så mye å se fram til. Jeg trives så godt å være student, bare det teoretiske kommer seg nå, så blir det veldig bra det her. Jeg har en hest som jeg har ansvar for, og som blir like glad for å se meg hver gang jeg går for å hente henne. Jeg har 3 venninner som jeg er så glad i og som jeg skal bo sammen med i noen år forhåpentligvis. Og familien til Marte er bare så gode og enestående. Døren hjemme hos de er alltid åpen, godt å få komme seg ut litt og dra på besøk til Marte. Naturen rundt på Dønna er bare Amazing! Og, når jeg er på samling så er alt bare helt fantastisk! Jeg får bo hos Irene, søskenbarnet til pappa. Hun har to flotte gutter som jeg har blitt kjent med, og denne uka har jeg vært barnevakt for dem, kjempeherlig! Og Kaja bor her på Nesna, og det er bare så godt! Hun er en person som man bare MÅ bli kjent med, hun gir ut så mye livsglede og det smitter veldig. Det er kanskje derfor jeg er så positiv, kanskje jeg har latt henne påvirke min hverdag, hvem vet? Så tusen takk for det Kaja! Og, sist men ikke minst, jeg har en fantastisk klasse og herlige lærere! For et liv jeg har! Har jeg i det hele tatt grunn til å være negativ? Neei, jeg har det jo så flott og greit :) Enda en ting som er så herlig med klassen min, er at vi har 2 stykker som har babyer, vi har ei frøken på 3 uker og ei på 4 måneder. Fantastisk med liv og røre i klassen. Fra barnelatter til barneskrik, gjør meg ingenting. Så ja, jeg har det bare helt fantastisk rett og slett!

Jeg er så velsignet med så mye godt i livet mitt, når jeg ser bort fra det negative, så er det masse positivt som kan nevnes! Jeg har en helt fantastisk god mamma! Hun er enestående. Har det ikke vært for henne, så vet ikke jeg altså! Ingen deg, ingen meg. Jeg har også 4 herlige brødre som er så god og som jeg savner stort! Og resten av familien, ingen nevnt ingen glemt! :)


Er vi ikke flotte? En herlig gjeng rett og slett! :)


Min fantastiske mamma, du er den beste støttespilleren jeg har hatt opp igjennom årene som har vært preget av masse sorg og diverse hendelser. Du er god! Kjempeglad i deg!

(Om dere legger sammen 2+2 så legger dere sikkert merke til at jeg ikke nevner pappa så mye, men jeg har ikke så veldig lyst til å nevne han så mye.. Det har vært en del fram og tilbake, der han blant annet sa "Du er ikke velkommen hjem, før du respekterer meg..." Så den dagen han vil ha noe mer med meg å gjøre, så skal jeg tenke på å nevne han mer. Mer ut i fra det, nevner jeg ikke på bloggen her. Så da er det sagt også!) 

Etterhvert skal jeg få hjelp til å bli mer tryggere på meg selv og komme meg ut av den "onde sirkelen" jeg er en del av, føler jeg, så blir dette kanonbra! Jeg er så glad og så stolt over meg selv! At jeg klarer å tenke så positivt om alt. Selvfølgelig, jeg har mine tunge dager, men akkurat nå er livet topp! :)

Bli ikke sint på voldsmenn, misunn ikke dem som gjør urett! Som gresset visner de fort, som grønne vekster tørker de inn. Stol på Herren og gjør det gode. Bo i landet og ta vare på troskap! Ha din lyst og glede i Herren, så gir han deg alt ditt hjerte ber om! Legg din vei i Herrens hånd! Stol på ham, så griper han inn. Han lar din rettferd stige opp som lyset, din rett som høylys dag. Vær stille for Herren og vent på ham! Bli ikke sint på den som lykkes med sin vei, den som setter i verk onde planer!

Sal.37.1-7

Ha ei finfin helg alle sammen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)