mandag 16. september 2013

Nå går det bare framover!

Jeg ser framover. Det ser positivt ut også! Det er så mange tanker som går igjennom hodet hele tiden. Nå skal det negative som presser seg fram, bort, langt bort. Nå er det den jenta som ligger godt gjemt som skal fram. Nå skal det positive fram. Nå skal alle drømmene mine om å få et bedre liv realiseres. Det høres kanskje ut som jeg har hatt et helt forferdelig liv, det er bare det at det er nå kroppen har begynt si stopp. Nå er det nok.

Jeg hadde et veldig bra år på Soltun, det skal nevnes først og fremst. Men det er i år jeg virkelig har fått følt på kroppen, på hva jeg aksepterer eller ikke. Jeg har prøvd så godt jeg kunne å jobbe med meg selv. Si til meg selv at det skal bli bra. Grunnen til at jeg har måttet jobbe med meg selv, er fordi jeg tror jeg har en mild form for sosial angst. Jeg har selvfølgelig veldig mange gode stunder, der det ikke er noe problem i det hele tatt. Så lenge jeg føler meg trygg på noen av de som sitter i rundt meg så. Det har hendt, at jeg ikke våger å gå inn i et rom der det er mange folk. Føler på en måte at alle retter blikket mot meg når jeg åpner døren. Huff, også sitter ikke de samme personene på samme plass som da jeg forlot rommet. Det var mange slike situasjoner på Soltun i fjor. De aller fleste gangene gikk det veldig greit altså. Så derfor tar jeg fram Soltun året som eksempel. Det var da jeg bestemte meg for å begynne å jobbe mer med meg selv.

Jeg har hatt et bra liv, det er ikke det. Det er bare at det har vært så mye negativt så tett opp igjennom årene. Med jevne mellomrom. Så hver gang jeg har hatt en god periode som har vært positivt, så har det ikke vart så lenge, før det kom en negativ hendelse, som "ødela" alt igjen. Igjen måtte jeg starte på nytt. MEN, nå skal ting ordne seg! Og denne gangen blir det, for nå er det nok som sagt. Jeg tok meg i nakkekinnet, tok kontakt med legen på Dønna. Fikk meg en legetime. Og nå skal jeg få profesjonell hjelp før det kan gå galt. Jeg fikk masse spørsmål om masse forskjellig, og jeg fikk sagt hva som er greia til at jeg tok kontakt. Legen var litt sjokkert over hvor mye fælt som det går ann å oppleve når man er så ung. Sa at jeg bare måtte ta kontakt om jeg trengte det. Veldig behjelpelig. Så fantastisk! :)

Det er så godt å få skrevet ned slike tanker som sitter fast i hodet på meg. Godt å få satt ord på ting som har plaget. Kanskje det hjelper deg også til å få satt ord på ting som du har opplevd. Det hjelper bare å tenke igjennom, skrive ned og bare få sortert ut det som ikke bør være der.

Jeg skriver ikke dette fordi dere skal synes synd på meg. Det er kun til hjelp for meg selv at jeg gjør det. Også vil jeg dele den gleden om at ting skal ordne seg. Jeg er så gira på at det skal nå endelig gå framover med meg. Det sies at "det er i motbakker det går oppover"!. Det gjør det, nå går det virkelig oppover, men det er ikke så mye motstand lengre. Har bare lyst til å rope ut at jeg er så glad for at det går framover med meg! Fantastisk!


Denne jenta skal få et nytt og bedre liv. Alt ser så fint ut, det er så flott at ting bare ordner seg! :) 

"Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer, for livet går ut i fra det"
Ordsp. 4.23


Ha en finfin ettermiddag og kveld! :) 


2 kommentarer:

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)