mandag 27. august 2012

Oppfordring til alle!!

Jeg har tenkt på en ting i sommer, som jeg vil anbefale dere. Særlig for dere som har gått inn i et nytt og ferskt forhold og til dere som er enda på utkikk.

Jeg har hørt mange ganger på en tale som har satt spor, og som jeg aldri blir lei av å høre på. Det handler om å vinne sin ektefelle i hellighet og ære. Det er så fryktelig viktig å tenke på at du ikke skal finne din kjæreste, men vinne en. Framfor alt en/ei som Gud vil at du skal/kan dele livet ditt med. For Han har styringen over ditt liv, og vet hva som er til det beste!

Dag Erik Aasdahl har en vanvittig bra tale om akkurat dette, hvor han påpeker hvordan det kan være mellom to som nettopp har blitt sammen, og som senere tenker å gå inn i et ekteskap.

Gå inn på Fjellheim sin nettsie (www.fjellheimbibelskole.no) - Medier - Taler/Undervisning - Søk på Dag Erik Aasdahl - I Hellighet og Ære. Dette ligger under talene for Midtsommertreff 2010. Også vil jeg oppfordre deg til å spre dette videre, for det er så utrolig viktig for alle og en hver! Jeg kommer som sagt aldri til å bli lei av denne talen, for det er så relevant.

Her er bibelvers som han nevner i forbindelse med talen. Tenk grundig over hva Gud vil si oss her!

Dere vet jo hvilke påbud vi ga dere fra Herren Jesus. For dette er Guds vilje: at dere skal være hellige, så dere holder dere borte fra hor. Hver av dere skal vite å vinne seg sin egen kone i hellighet og ære.

1 tess 4.2-4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)