mandag 19. november 2012

En "Val-gjeng" er samlet!

På lørdagen så gikk jeg til stuen og spurte om noen ville hjelpe meg med å kutte opp grønnsaker, så jeg kunne bli ferdig med å steke ferdig kjøttdeigen. Kveldens rett var Natchos. Det er så greit med de guttene som er her på Soltun, for mange er villige til å hjelpe til litt, når det trengs. Denne gangen fikk jeg hjelp av Jan Morten og Isak. Da Rikard og dukket opp på kjøkkenet, ble det jo Val steming med en gang, vi manglet bare Else, som var på leir i helga, ellers hadde det blitt en ordntlig samling med en liten Val gjeng.

For dere som ikke vet det, så gikk vi alle sammen på skolen sammen. Else gikk 3. året da jeg, Rikard, Jan Morten og Isak begynte på 1.året. En fantastisk gjeng. Så det blir en del Val prat når vi er samlet.


Åh, som jeg liker denne gjengen, så godt at vi alle sammen havnet på samme plass for et år, igjen :)) - Som jeg koser meg! -

I år er vi faktisk en stor del av "befolkningen" som er trøndere. Kanskje jeg klarer å bevare dialekten mer enn hva jeg har gjort til nå? For jeg snakker ikke slik som jeg "burde" gjøre, eh he. Eller kanskje blir jeg mer påvirket av Else og Katrine med språket, ei fra Troms og ei fra Rogaland. En god blandning. Og nå har jeg blitt litt bedre kjent med en annen rogalending og, men det temaet tar vi en annen dag. Så får dere fortsatt bare bli litt nysjerrig på det, hehe. Så da blir vel dialekten enda mer vanskelig å holde på. Må vel kanskje bli litt mer bestemt over meg selv, om det går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)