torsdag 21. februar 2013

Fasting av Facebook

Jeg og flere andre som var på bibelgruppe nede i Setermoen leir, ble enige om at vi skulle faste fra noe som brukte mye av tiden vår. Jeg ville komme meg bort fra Facebook, for den bruker jeg mye tid på. Var innom hverdag, og hele tiden før. Jeg skal egentlig ikke innom i det hele tatt på nå 40 dager, men jeg har vært innom en gang i blant. Jeg føler jeg ikke bruker så mye tid på det nå lengre egentlig. Så det har lønnet seg. Hvorfor er vi så avhengig av Facebook egentlig? Bortsett fra å holde kontakten med venner og familie? Jeg skjønner det ikke. Så jeg kutter gledelig ned på min bruk inn på der i alle fall.

Hvis du er en av dem som bruker Facebook alt for masse, så vil jeg anbefale deg og sette deg selv en begrensning på det. Jeg har fått tid til så mye annet etter at jeg kuttet ned bruken av det. Lese i Bibelen, strikke, lese bøker, ut med hunden, tid til meg selv, skriving av brev osv... Da jeg brukte Facebooken mye, så gikk det alt for lite tid på ting som var mer viktig. Så det er flott! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)