onsdag 6. mars 2013

Livstegn...!

Hva har skjedd siden sist? Jo, det er en hel del egentlig!

Jeg tok jo ikke med meg pc-en da jeg reiste til Tromsø sist uke, kom aldri til å bli brukt likavel. Så da ble det også veldig lite blogging på meg. Jeg hadde en kjempe flott uke på kortkurs i Tromsø. Vi var mange fra fjorårets kull som var der også, glede stor! Også var det mange andre kjentfolk der, liker det svært godt! Så det var mange å snakke med iløpet av uken. Undervisningen var absolutt på topp! Godt og sitte å ta i mot, lenge siden sist. Få litt påfyll, og få i gang tenkeboksen litt. Mye man ikke tenker over i hverdagen, livet som en kristen liksom.

En av lærerne vi hadde i fjor var lærer på kortkurs i år, gjett om det var glede å se han igjen? Johannes Kleppa, en fantastisk mann rett og slett! På søndagen, uken før kortkurs, da vi fikk høre at han hadde kommet, så løp jeg og mange andre rett bort der han var og klemte han. Gleden var stor over at han kom. Og han var like glad for å se alle oss igjen. Vi er jo tross alt hans elever som han liker å kalle oss ^^,

Igjennom hele uken fikk vi veldig mye god undervisning. Vi fikk også tid til å være sammen alle vi fra fjorårets kull. En del strikking i stuen, jeg er så glad i å strikke med de eldre damene, så det ble det god tid til. Har også funnet meg en liten bestevenn, akkurat fyllt 1 år. Ei lita Namsvatn frøken. Kjempesøt! Foreldrene var vertskap den uken, moren var en del på skolen (hun tar deltidsstudie i Tromsø, så passet fint å ha med seg både mann og barn opp den uken). Så når hun var på skolen, så hjalp jeg til med den flotte lille jenta! Jeg elsker jo barn, så for min del var det ingen stress. Bjørg Marit (mor til Malene, denne 1 åringen), var med i Nord-Norge teamet da jeg gikk på 1 året på Val. i og med at jeg ble kristen det året, og jeg var en del med henne, så har hun fått en stor betydning i livet mitt. Veldig glad for å bli kjent med henne!

Litt oppdatering fra denne uken. Vi reiste tilbake til Tromsø på fredags kveld. Etter en periode på 2 uker uten kjærestetid, var det fantastisk godt å se Joakim igjen! (Han har vært på langperm, pluss at jeg dro til Tromsø samme dag som han reiste tilbake til Bardu igjen, typisk) Kan nesten ikke beskrives med ord. Så denne helga har jeg brukt litt tid med han, forståelig nok. Flott helg, med en god gjeng på 10-12 soldater. God mat, godt møte, avslappende, lite søvn, mye sosialt.

Vi har fått en ny leieboer her på Soltun, ei jente som jeg og Katrine gikk sammen med på Fjellheim, Agnete skal bo her en stund framover. Hun skal jobbe en del på sykeheimen her i Bardu. Så det er flott for oss med litt mer liv her. Apropo sykeheimen, så har jeg hatt opplæring på henne på sykeheimen i dag, det føltes litt spesielt i og med at hun har jobbet en del mer enn meg, sammenlagt. Det gikk veldig fint i grunn. Da hun var på 'intervju', så ble hun fortalt at jeg var såpass flink i arbeidet jeg gjorde, at det var ikke noe problem om jeg skulle ha opplæring på henne. Godt å høre at jeg gjør en god jobb, liker det :)

Nå skal jeg ikke drøye det så mye mer. Beklager ingen bilder denne gangen, men får bli litt senere, følte jeg måtte komme med en liten oppdatering på hva som har skjedd i de siste ukene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)