lørdag 6. april 2013

Hjemme alene...

...Er i grunn veldig kjedelig! Jeg kan faktisk ikke fordra det litt heller.. Mange synes det er så avslappende å være alene en hel dag. Det er ikke min mening altså. Selvfølgelig er det godt å ha tid for seg selv, for all del, men når det blir snakk om mange timer, da går tålmodigheten min ut. Jeg var på sykeheimen tidlig på onsdag, var ferdig kl halv 3 på ettermiddagen. Siden tilbringet jeg dagen alene på Soltun.

Formiddagen på torsdag gikk vel med på å vaske litt klær til meg selv og brette sammen noen sengeklær som jeg hang opp før jeg tok påskeferie. Også har jeg begynt på et litt større prosjekt, vårrengjøring på kjøkkenet. Det trengs. Jeg har vært så sugen på å bake i noen dager nå, så jeg fant en oppskrift på kanelsnurrer og bakte vel opp 55 kanelsnurrer. Katrine var gira på å arangere filmkveld på kvelden og inviterte en gjeng soldater. Da passet det ekstra godt å bake noen boller til de kom. Og gjett om det falt i smak. Tror ikke jeg har sett noen som har spist så mange boller på lenge. Vi var ikke mer enn 8 stykker, men tror du ikke alle bollene ble spist opp? Det kan man vel kalle et godt tegn på at de likte dem.

I dag så fortsatte jeg å vaske inne på kjøkkenet. Jeg kom til å tenke på at det er jo ganske bra trening i å vaske rundt. For man må jo ut med alt som står i skapet, vaske og sette alt på plass igjen. Tallerkener og slikt veier jo en del så. Mye knebøy og løfting i forskjellige vekter funker vel like greit som en treningsøkt på et treningsrom. Slettes ikke dumt det der altså! Rent og pent blir det også.

Jeg har kommet inn i en bakeperiode tror jeg, for i dag så bakte jeg brød også, det ble fire gode brød. Soldatene blir så fornøyde når det er bakeverk i hus. Det sies jo at veien til en manns hjerte går igjennom magen. Bare synd kjæresten min er hjemme, så han går glipp av alt det gode jeg lager, hehe. Jeg tenker om jeg orker, så skal jeg bake noen brett med boller når jeg står opp i morgen. Vi får se hva jeg orker. Må jo bake en del om det skal bli nok til alle. De er jo så glad i slikt, så da går det fort noen boller vil jeg tro :)

Må bare beklage at det ikke kommer noe særlig til bilder, men det kommer når jeg får lastet inn på noen :) Dere får danne dere bilder i hodet i stedet, hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)