torsdag 11. april 2013

Tid alene, er gull verdt!

Denne dagen har vært en god dag. Jeg fant ut da jeg våknet, at i dag trengte jeg tid alene. Helt for meg selv. Stillhet, tid for meg selv. Tenke og gruble helt, helt for meg selv. Deilig. Jeg har vært alt for dårlig på å ha tid for meg selv. En grunn er vel kanskje for at det har vært så kaldt på rommet mitt, så har ikke orket å være der noe særlig, mer enn når jeg skal legge meg. Nå derimot, går det mot varmere tider her også, det var ikke for tidlig det heller.

Jeg har funnet ut at tid alene, det trenger alle en gang i blant. Det kan jeg nesten skrive under på. Nå er vi 5 stykker som holder til på Soltun for tiden, og da er det et enda større behov for å være litt alene. Det er koslig med folk, det er ikke det, men jeg tror du skjønner hvor jeg vil.

Det som er best med tid alene, er at jeg kan være alene sammen med Gud. Av og til så kan jeg spørre meg selv, hvor er Gud. Hvorfor tar han ikke ting fatt i livet mitt? Hvorfor går jeg alene? Slik er det faktisk ikke. Han er alltid ved siden av meg, og deg. Han vil alltid være der, selv om vi kanskje ikke føler det.

Senere i dag skal jeg tilbringe tid med kjæresten min. Blir film nede i kapellet i leiren. Fram til da skal jeg sitte på rommet mitt og høre på musikk og hekle litt. Lese litt i Bibelen. Nyte tiden fullt ut. Fantastisk!

Hva har du gjort i dag? Hva synes du om alenetiden du kan få?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)