tirsdag 28. mai 2013

Dybdesynet mitt

Jeg har lenge tenkt på å skrive litt om hvordan synet mitt egentlig fungerer. For det er det mange som ikke forstår, når jeg gjør mitt beste på å forklare det for folk. Når jeg blir invitert f.eks til å spille fotball, så prøver jeg å forklare det at jeg ser ikke ballen som kommer i mot meg, og klarer ikke å sparke den videre, uten å bomme på ballen. Selv om den triller sakte. Mange svarer meg "jeg er ikke god jeg heller, men spiller fordiom". Det er klart de spiller, men de forstår ikke at jeg virkelig ikke får det til. Skal det være så vanskelig å forstå? Når jeg sier at jeg ikke ser ballen klart, når den kommer i mot meg, så gjør jeg ikke det heller...

Hver gang folk spør meg om jeg vil være med på ballspill, så må jeg drive og forklare meg hele tiden. Om at jeg ikke ser det som er foran meg, eller at jeg ikke klarer og fokusere på det som kommer i mot meg. Det e i grunn ikke bare ballspill, som jeg sliter med å få vært delaktig i. Det er snakk om alt av det som har med bevegelser å gjøre i grunn.

For å forklare deg litt bedre, så kan jeg si det så enkelt. Når en ball kommer i mot meg, så ser jeg ikke dybden i den.. Altså jeg ser ikke hvor jeg skal sparke, slik at jeg faktisk treffer ballen også. Det er vanskelig å forklare det, for det er ikke så mange som plages med det, forstår jeg. Det er ikke det at jeg ikke har lyst, men jeg får ikke til å være med på slike aktiviteter, der jeg må ta i mot ting som kommer i mot meg.

Er jeg heldig å får det til en gang i blant, så er det på grunn av flaks. Jeg våger ikke og tro noe annet enn det. Da roper jeg det høyt ut også, når jeg endelig klarer noe. "Yes, jeg klarte å ta i mot!".

Jeg kan utdype dette litt nærmere også, for det er masse som kan forklares, men det får bli senere.

Er det flere der ute som opplever det slik?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)