tirsdag 20. august 2013

Ny livsstil!

Nå har jeg fått noen dager til å tenke over min nye livsstil og kommet meg litt til rette i alle fall. Jeg flyttet til Dønna for en uke siden. Første natten i Helgeland ble tilbragt i Sandnessjøen, da ferjen jeg skulle ta var innstilt pga teknisk feil. Det slår aldri feil med slikt. Men men. Jeg fikk overnatte hos et veldig hyggelig ektepar som jeg kommer til å bli bedre kjent med etterhvert også. Vi var hjemme hos foreldrene til Kristian som han heter, for å spise kveldsmat og jeg ble oppringt av Marte som sa at ferjen ikke gikk, så da fikk jeg låne en madrass og la meg på gulvet, hjemme hos Kristian og Lena som de heter :) Ingen problemer det! Der det er husrom er det hjerterom sies det!

Neste dag måtte jeg stå opp tidlig og ble kjørt til en busstopp, skulle ta bussen til Levang og ferjen over til Nesna.. Hjelpe meg så nervøs jeg var! Ferjen var stappet av studenter, det visste seg at studentene fra Sandnessjøen skulle til Nesna denne dagen på ett eller annet. Da ble jeg ekstra nervøs, men det gikk seg heldigvis seg til. Da jeg kom opp til skolen, så sa de at jeg ikke hadde trengt å komme dit, men men. Fikk registrert meg som student og fikk det unnagjort. Jeg tok hurtigruten tilbake til Sandnessjøen og ferjen over til Dønna. Endelig skulle jeg flytte over! Marte og moren kom og hentet meg på kaia. 

Nå har jeg vært her i 8 dager, og jeg trives allerede vil jeg si. Bortsett fra at det er litt dårlig informasjon angående diverse skolerelatert, så trives jeg veldig godt som student. Det som var veldig skummelt i starten var tanken på om jeg skulle finne noen venner i klassen, men det ordner seg det også på et vis ser det ut som. I og med at jeg er skeptisk til slike nye ting, så går det veldig bra. 

Over til boforholdene på Dønna. Nå har alle kommet seg til Dønna, Else kom i går kveld. Skolen er under oppussing og vi får være med på å bestemme litt hvordan vi vil ha det. Med fargevalg på veggene og hvilke gardiner som vi vil ha, så blir jo valget vanskelig. For et valg man må ta altså, skal ikke være enkelt, nei da. Jo, ellers så skal jeg gjøre et forsøk på å holde hesten i gang. Skal gi dere et lite innblikk av den siden av livet mitt også. Jeg har fått meg hest, eller jeg har henne på fór. En kjempefin kaldblodshoppe. Skal si litt mer om det senere og bilder kommer etterhvert også :) 

For tiden så bor jeg hjemme hos søskenbarnet til faren min, på Nesna. Fram til fredag, da er jeg ferdig med min første samling på skolen. Så da slipper jeg å pendle så mye fra Dønna for det er én time hver vei faktisk.. Så det er veldig greit altså! :)

Det var mitt liv på Dønna så langt. Mere kommer, ikke så detaljert, men nå har dere vel fått et lite innblikk i hvordan vi har det :)  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)