søndag 19. august 2012

Mine tanker etter en uke på Soltun!

Da har jeg faktisk bodd her i nord i en uke! Dagene har gått relativt fort egentlig. Går det like fort framover så er vi jo snart omme med både år og jobben som ettåring. Det er visst best å nyyyte dagene til det fulle og hele. Til nå har vi hatt mange forskjellige oppgaver. Vasking av rom, gulv og oppvask. Tatt i mot gjester som vil innom på en snarvissit, tatt i mot folk som vil være her noen netter. Vi har lært oss om hvordan vi håndterer kassaapperatet, hvordan vi skal takle det om det blir brann, laget mat osv.. Som du hører så er det ikke bare det å vaske vi gjør :)

Jeg trives veldig her, men synes det er rart med det og ikke ha masse folk i rundt seg, fra å være 50 stk hele tiden, til å være bare 3. Det er jo så klart veldig godt til tider, men samtidig blir vi veldig glade for hver og en som kommer innom for å besøke oss. Det er veldig deilig med eget rom, en plass som man kan tilbringe om man vil være litt alene.

Jeg har snakket en god del med Gjertrud (jobber nå som miljøarbeider på Val). Jeg kjenner jeg virkelig savner Val. Det er rett og slett hjerteplassen min. Det er der jeg har vokst opp på en helt spesiell måte, og på en måte som har forvandlet den jeg en gang var. Jeg er så glad for at jeg valgte Val som min plass for å gå på Videregående. Tilbake til det jeg skulle nevne. Jeg savner Val som sagt, og det kommer jeg alltid til å gjøre, for det blir aldri det samme. For alle elevene er byttet ut, men heldigvis har vi de samme gjengen som jobber der. De er rett og slett helt fantastisk! Jeg gleder meg masse til å besøke Gjerturd på Val snart. Til å komme "hjem" en tur igjen. Tilbringe tid i både matsal, stallen, en tur i fjøset, ridehallen og bare være tilstedet der. Blir nesten lei meg av å tenke på at jeg ikke skal bo der lengre, men jeg kommer støtt og stadig til å besøke de som jobber der.

I og med at jeg har vært sammen med Svein-Åge, så har jeg fått en utrolig god kontakt med de aller fleste av ansatte på Val, og det er jeg så glad for. Jeg var f.eks på sykehuset på barselbesøk til mattelæreren min, som fikk en liten gutt i sommer. Det er ikke alle som besøker læreren sin på den måten, men det gjorde jeg fordi jeg har fått veldig god kontakt med henne og familien hennes. Jeg har også fått lov til å bo hjemme hos Paul Andre og Heide i ei langhelg på Val i sommer. Noe som jeg satte utrolig stor pris på, noe som jeg tror de også gjorde :)

Jeg håper jeg kan få en slik tilknytning til Soltun også! Men det vil så klart ikke bli det samme når Else Mari ikke er bestyrer lengre såklart. Så jeg vil si til deg som leser dette: Nyt livet og ta vare på det og dem som du har i rundt deg! Det setter seg fast gode minne overalt hvor du går. Mange vil sette pris på at du er du! :)

Til slutt et bibelvers, som jeg vil du skal ta med deg!

For han skal gi englene sine befaling
om å bevare deg på alle dine veier.


Sal 91.11

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)