torsdag 28. mars 2013

Påskeferie, kofte, kjærestebesøk, syk, jobb

Sist torsdag dro jeg hjem til Steinkjer, etter en lang tur hjemover ble jeg hentet av pappa og lillebror på flyplassen på Værnes. Pappa hadde vært hjemme med Sølve den dagen, og visste ikke han hva han skulle finne på. Hvorfor ikke da ta seg en tur med bilen? :) Det var veldig godt å få komt seg hjem en gang igjen, har ikke vært hjemme siden juleferien, så det var kanskje på tide igjen.

Mot slutten av tiden på Fjellheim bibelskole i fjor, så begynte jeg på et svært strikkeprosjekt. Jeg begynte på ei strikkekofte til min mamma. Jeg ble vel ferdig med å strikke den sist høst, så ble den liggende helt fram til julen. Jeg fikk hjelp sv farmoren til kjæresten min med å montere den. Hun dampet og begynte å sy i armene. Jeg fikk en viss pekepinn på hvordan jeg skulle gjøre det. Siden da ble den liggende en stund til før jeg begynte å sy for fullt før påskeferien begynte, da hadde jeg bestemt meg for at den skulle bli ferdig med den til påskeferien. Den ble ferdig også.

På fredags kvelden / natt, kom kjæresten min med toget, han skulle være på besøk til tirsdagen etter. Godt å få han på besøk. Så nå har han fått hilst på familien min også, kjempekoselig! Sølve synes det var stas å få besøk av en mann, så han utnyttet det til de grader. De ble bestevenner i løpet av tiden Joakim var på besøk. På lørdags ettermiddag reiste vi til moren min. Da fikk jeg endelig levert i fra meg koften (setesdal) som jeg hadde strikket til henne. Gjett om hun ble glad da? Og den passet helt perfekt på henne, jeg som var litt redd for at den ikke passet på henne. Lykke! Vi hygget oss hjemme hos mor, kjempekoselig å være på besøk hos henne. Søndag kveld så reiste vi tilbake til pappa. Da fikk vi beskjed om at Sølve hadde vært syk natt til søndag, så vi fikk spørsmål om vi kunne være hjemme med han på mandagen.

Hele mandagen gikk med på å være sammen med Sølve mens pappa og Bodil var på jobb. Til Sølve's store lykke. Under middagen så fant Sølve ut at jeg og Joakim hadde godt av å bli splittet, så Sølve satte seg i midten og fikk sitte med både meg og Joakim, lille luringen. Resten av kvelden ble brukt på å kose oss med is og hyggelig snakk.

Tirsdagen kom fortere enn antatt. Det var tid for å reise. Vi tok bussen til byen og brukte litt tid på kjøpesenteret, før vi satte oss på toget, mot Værnes. Tiden gikk plutselig fort, og det ble tid for å reise hver til vårt. Jeg til Bardu og han til Rogaland.

Så nå er jeg hjemme hos Anne Christine, vi skal begge jobbe på sykeheimen i påsken. Jeg jobbet i går, men når klokken begynte å nærme seg 10-11 på formiddagen, så følte jeg meg så dårlig og uvel, så jeg måtte bare komme meg hjem,  så sofaen ble min bestevenn den dagen. Jeg sendte melding til Joakim om han også var blitt syk. Joda, det visste seg at vi begge var blitt smittet av Sølve. Nå har jeg brukt alt for mange timer i sofa og senga, og nå er jeg blitt mye piggere! Heldigvis. Er klar til å begynne å jobbe på sykeheimen på fredags kveld igjen og skal jobbe til neste onsdag :)

Sorry for et langt innlegg, men jeg klarer ikke og stoppe å skrive. Dere får overleve denne gangen uten bilder. Jeg har noen bilder på mobilen min som jeg kan legge ut, jeg har nå brukt et nettbrett (som tilhører familien som jeg overnatter hos) og her har jeg ingen bilder.

Dette er da min start på påskeferien. Har du hatt en fin påskeferie så langt? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)