torsdag 29. august 2013

Et pensum for livet...

... og et pensum for skolen... Hva er viktigst? For meg er det å ha et godt pensum for livet. Et pensum som varer livet ut. Det er ikke et pensum du må komme deg igjennom, det er ingen som setter krav om det og det er ingen som kan bestemme at du må være flittig til å lese jevnt og trutt. Det er helt opp til deg selv faktisk!

Jeg vil uansett råde deg til å fullføre, råde deg til å lese jevnt og trutt og råde deg til å komme deg igjennom pensumet som er satt opp. Gud sier ikke at du må lese, at du må be eller at du må høre Guds ord. Han vet hva som er til det beste for deg, og det vil han gjerne vise deg. Ved å la deg få møte sønnen sin igjennom Bibelen. Når du leser pensum, Guds ord, så får du et kjennskap til Jesus.

Jeg har begynt å studere til å bli barnehagelærer, men for å bli en god barnehagelærer, så må jeg komme meg igjennom pensumet som er blitt satt opp av lærerne på skolen. Ellers kommer jeg meg ikke så langt.

Selv om pensumet på skolen er viktig, for fortsettelsen i utdannelsen, så er ikke den som er det viktigste for meg. Livets skole er viktigst for meg, det som gir meg evig liv med Guds ord som pensum.


Hva er viktigst for deg?

Jesus sier: "Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg." Joh. 14. 6

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)