lørdag 24. august 2013

Maling pågår

Nå kan jeg fortelle litt om Dønna. Vi er fire jenter som bestemte oss for å gjøre noe som ikke alle andre gjør, nemlig å flytte fra byen, og inn til et tettsted, når vi skal studere. Vi har flyttet til en øy utenfor Sandnessjøen, Dønna. En fantastisk øy, med havet som ligger rundt. Kjempe idyllisk! Vi fant fort ut at det var enkelt å skaffe seg en plass å bo, for det står visst en del tomme hus her, rundt omkring. Nå har det seg slik at vi har vært heldig med å få den gamle nedlagte skolen, til en bolig for oss. Onkelen og tanten til Marte søkte om å få kjøpe skolen. Med tid og stunder så var det endelig avgjort. Den ble vår. Nå driver vi og pusser den opp, for det er en del som må gjøres, før vi kan flytte inn. Vi er så heldige med å få være med på oppussingen, vi får lære hvordan man må gjøre ting og vi får delta med det vi kan delta med, kjempe interessant! Nå skal du få lov til å titte litt inn på hvordan rommet mitt tar form, jeg har tatt bilder underveis :) 


Her har det blitt pusset og klart til å få seg et malingsstrøk eller to. Det skal også legges gulv etterhvert, når den tid er klar.


Her har jeg fått på maling. Tanten til Marte tok det første strøket, og jeg la på det siste. Håper bare det blir jevnt og fint, alltid like spent på det. Jeg har valgt fargen som heter, hvit-te. Også er det en liten del av rommet som det er blitt lagt på et hvitt brystpanel. Tror det blir veldig fint, dere skal få se mer når det er blitt gjort mer :)


Tommel opp! :)

Så i dag har jeg og Else vært flink til å male på rommene våre. Jeg har fått tatt andre strøket og Else har fått tatt det første strøket på rommet sitt. Klapp på skulderen for oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)