tirsdag 27. august 2013

Selvstudiet har startet

Nå er det ingen vei tilbake. Studiet har begynt for fullt, også på hjemmebasis. Jeg tenkte egentlig å starte i går, men tiden gikk med å dra til sentrum, for å låne bøker, handle mat, sende brev og diverse. Jeg synes jeg var veldig så flink da jeg stod på biblioteket for å låne noen skolebøker jeg trenger i år. Gleden er stor, jeg trenger ikke å kjøpe alle bøkene. Jeg har handlet 5 bøker, og du kan jo gjette hvor dyrt det ble.. Jo, 1700 kr :o

Så nå har jeg begynt å lese for egen hånd. Stod opp relativt tidlig, for å begynne å lese. Jeg har startet på boken, "Nesten som deg selv". En bok som handler om Livssyn og Etikk. Hvordan jeg skal komme meg igjennom den boken, samtidig som jeg skal huske hva jeg leser, det aner jeg ikke.. Nå skal jeg fortsette å lese om Aristoteles, Platon og Sokrates. Hva har de og bety når jeg skal jobbe i en barnehage.. Må vel kjenne til historien.. Huff hvor tungt det blir, men jeg må bare igjennom det også.

Nå skal jeg gå over til biblioteket på gjestegården, for å lese på pensum. Får se om jeg får med meg noen ting av det jeg leser, håper det :)


Til å være en så tynn bok, og til den prisen, så må det stå mye klokt her. 


Her er pensumlisten min, de som er markert med grønt har jeg kjøpt selv, resten skal jeg låne.


Om jeg er like tenkende som Arestoteles, det tror jeg slettes ikke. I alle fall ikke så tidlig på dagen..


Regnet pøser ned, nok en perfekt inne dag. Må lese en del i dag, så får jeg de hva annet dagen byr på. 

Ha en finfin dag videre! :)

"Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer, for livet går ut i fra det". Ords 4.23

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)