tirsdag 11. september 2012

Home sweet home!

På onsdag sist uke, så reiste jeg med bussen til Tromsø for å være der natten over. Jeg hadde sett for meg at jeg skulle få møte mange kjente ansikter på kveldsbibelskole, men de har ikke kommet i gang med det enda, så da ble det en forholdsvis rolig kveld i leiligheten til Anne Christine og Ingeborg og litt i stua. Det er en herlig gjeng som har startet opp på bibelskolen i år! Jeg kjenner ikke til så mange, men har fått hilst på noen i alle fall :)

Jeg tok fly helt fram til Rørvik i stedet for å ta buss, tog og båt for å komme meg fram til Val, slik som egentlig var planlagt. Kvelden før jeg reiste så undersøkte jeg om det gikk noen fly som var rimelige.. Joda jeg fant et fly som var på Rørvik i 3 tiden, passet veldig bra, for da fikk jeg litt tid på Val også :) Jeg hørte med Johannes Kleppa om hvilket fly han skulle ta, og jeg bestilte det samme. Rett som om ikke Gjertrud ante at jeg skulle komme, så passet det enda bedre å bli hentet av henne uten at hun viste at hun skulle hente meg også :) Gjett hvem som fikk sjokk da hun kom på flyplassen, hehe joda det var henne :)

Det var nesten ingen som visste at jeg skulle til Val, jeg kunne ikke si det til alt for mange, i tilfelle noen forsnakket seg med Gjertrud. Det ble mange gledelige gjensyn i matsalen på torsdagen. Astri, min gamle norsklærer kom springende i mot meg, fantastisk dame! I sommer da mattelæreren min lå på føden, så var det jeg som fikk passe på jenta deres, Tora. Hun kjente meg igjen og ble glad for å se meg igjen. Etter en stund så kom faren hennes, Knut og plasserte henne i fanget mitt og der ble hun sittende ganske lenge før hun ble lei. *Smeeelt*.

Vi rakk mye før møtet startet på kvelden. En tur i stallen, i ku - og frisfjøset for å hilse på. Og vi rakk å springe i dusjen før møtet startet, skal si vi fikk til masse på 4 timer :) Etter møte med Johannes Kleppa fikk jeg snakket med enda flere ansatte, helt herlig altså.

På fredag var det klart for bildeshow på skolen før jeg gikk meg en tur til familien Bergene Holm. Alltid like koslig å stikke innom der en tur. Filip ble så glad for å se meg at han ville ikke at jeg skulle gå når jeg måtte det senere. Alle tre har vokst godt siden jeg så de sist, i alle fall minsten. En blid og snill gutt det der ja. Fikk snakket masse med Heidi også. Kjempe koslig!

Fra fredag til søndag var vi i Namsos, for Gjertrud meldte seg på Gledesbud (et kor for unge/voksne). Så da måtte jeg gjøre det samme. Det var veldig bra. Godt å synge litt, møte masse flere kjente fjes og være sosial. Fikk noen gode møter med Johannes Kleppa på misjonssenteret i Namsos. Og vi sang under møtene. Fikk også møtt foreldrene til Svein-Åge igjen. Det var rett og slett helt herlig, så koslig å få møte på de igjen. Det varmer mitt hjerte i alle fall at jeg har et så godt vennskap til dem :) Det største plusset med at kor-helga ble i Namsos var at jeg fikk tilbringet noen timer sammen med verdens beste mamma! Selv om jeg bare sov og spiste frokost der, så fikk jeg snakket litt med henne.. Gleder meg til neste gang, mamma. Takk for denne gang, det var koslig!

Hjerte, hjerte <3
På søndagen reiste vi tilbake til Val igjen, og var vel framme i halv 5 tiden. Vi sendte melding til Knut og Monica om vi ikke kunne få komme dit en tur, det var kjempe koslig. Tora ville ha meg med på gulvet for å leke. Hun strakte ut armen mot meg og sa "kom". Skjønne jenta! Hun ville vise fram lillebroren til meg også. Da hun fikk han på fanget så sa hun "kom hit" og mente at jeg måtte komme å sette meg ned sammen med dem. Hun er så flink med han til å være så liten :)

Mandagen så fikk jeg sove ut på litt, tar på ei helg med seine kvelder og tidlig morgener. Så da jeg fikk kommet meg opp så gikk vi i stallen for å ri. Stelte hesten og gikk oppover til ridebanen. Det var så varmt at jeg ikke orket å ta med meg jakken, og det fikk svi da jeg kom meg nodrover igjen. Har fått sår hals allerede, men men..

Peneste!

<3
Må bare få si at jeg har hatt en fantastisk helg sammen med deg Gjertrud! Helt herlig rett og slett.

Vi blogges igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)