mandag 13. august 2012

Jenta bak denne bloggen

Heisann!

Jeg er ei jente på 20 år som for tiden bor i Bardu (ligger i Midt Troms). Her skal jeg sammen med to andre, drive en kristen soldatheim. Dette er et sted hvor soldater som er i militæret like i nærheten, har et sted å komme til når de ikke er i leiren. Det er ikke åpent for bare soldatene som er kristen, men for ALLE! Det er også for alle ungdommer som vil ha et sted å være. Sist men ikke minst, så er det for folk som vil overnatte her, ferieturister som vil ligge over, og kanskje reise videre neste dag. Alt er mulig. Det er åpent for alle som sagt!

Jeg, Katrine (den andre ettåringen) og Else (Bestyrer) skal styre denne soldatheimen ett år sammen, og vi ser virkelig lyst på det!

Vi kom foresten i går, jeg kom i 1 tiden og fikk pakket og ordnet rommet mitt på 2 timer (ja, jeg har pakket med meg litt for masse!) Katrine kom litt senere på dagen, det var jammen godt å se henne igjen og Else såklart! I dag begynte vi kl 11, for en luksus! Vi har gått litt igjennom huset, vært i sentrum og blitt litt kjent der og jobbet litt på huset. Vasket sengeklær og rom for folk som kommer innom. (Kom 2 stk som skal ligge her til i morgen allerede). I dag har været vært på topp, har vært ute stort sett hele dagen, hengt opp sengeklær ute på stativet.. Etterhvert som timene gikk og vi ble sultne, så grillet vi hamburgere med godt tilbehør, kjempe godt! Koslig å sitte ute å spise, under en god samtale med mine nåværende kolleager! :)) Resten av kvelden har gått med på å daffe foran tv-en.

Tilbake til "jenta bak bloggen!":

Navnet mitt er Tanita-Lovise og er som sagt 20 år gammel. Jeg har vokst opp på en liten plass i Nord-Trøndelag, Rørvik. Der bodde jeg helt til jeg ble 16 år gammel. Etter det flyttet jeg til Nærøy, nabo kommunen. Der jeg gikk på en kristen Videregående. Her ble livet mitt totalt forvandlet på ett år. Jeg fikk lov til å ta i mot Jesus, allerede det første året på Val! Jeg vil bekjenne meg som en kristen, og trives med det! I 3 år så har jeg gått på denne skolen sammen med veldig gode venner, godt miljø, ja alt er bare bra egentlig med Val. Så er du 15 år og ikke vet hva du skal til neste år, søk på Val! Du vil ikke angre! Jeg gikk 2 år på hestelinja, fikk grundig innføring om hest og alt som hører med. Siste året gikk jeg påbygg! Jeg kunne ha gått 2 år landbruk eller akva, men jeg valgte det som interessen min fallt mest på.

Sist skoleår så bodde jeg i Tromsø. Jeg har gått på en veldig flott bibelskole, Fjellheim. Ett år der jeg ble bedre kjent med meg selv, og ikke minst med Bibelen! Angrer ikke på det valget i det hele tatt! Har fått mange gode venner landet rundt + fra Sverige og Island! God erfaring man kan ta med seg videre, god innføring av hva som virkelig gjør livet verdt å leve!

I år har jeg fått vært heldig med å få lov til å bli ansatt på en kristen soldatheim! Her skal vi ta i mot folk som vil stikke innom, som jeg nevnte ovenfor! :) Jeg gleder meg veldig til å starte opp her, og bli kjent med flere ungdommer, voksne og godt voksne. Her skal du få følge meg igjennom året som går, det blir gøy å se tilbake på denne bloggen når året er slutt og snuten vender hjemover igjen. Hvilke inntrykk jeg sitter igjen med, hva som var bra med året, og hva som var mindre bra.

Ja, jeg vet dette innlegget ble litt fram og tilbake, men det blir bedre, nå som det blir litt mindre å skrive for hver dag, der jeg forteller hva som skjer og har skjedd i løpet av en dag på jobb :) Når det gjelder jobben, så skal jeg ha tilivakt i morgen, så er vel greit å være opplagt til i morgen, og da trenger man litt søvn. Så det blir ikke lenge til jeg skal ta kveld her.. (Vi har ganske fleksitid på jobben, kan starte når jeg vil, men i morgen blir det mest trolig sol, og da vil jeg jobbe meg opp slik at jeg kan nyte dagen når solen står høyt på himmelen) Bare spør om det er noe du lurer på, jeg svarer gjerne! :))

Avslutter med et flott bibelvers:
"Ditt ord er en lykt for min fot, og lys for min sti" Salme 119.105

Blogges!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)