torsdag 27. juni 2013

Hvem er Tanita-.Lovise?

Du har fått noen innblikk i hvem jeg er, men ikke et helt bilde. Med mindre du som leser, kjenner meg fra før så klart! Har prøvd mange ganger å beskrive meg selv, men det har bare blitt sykt lange innlegg, som jeg aldri har lagt ut, men nå skal jeg få det til :)

Jeg er ei jente på 21 år. Jeg er født i Namsos og har en oppvekst fra Rørvik. Jeg har vokst opp med 4 brødre, mamma og pappa. Jeg har en litt mer komplisert familie. Mamma og pappa skilte lag da jeg var ca 9. Mamma har 3 barn med pappa og en sønn som har en annen far. Pappa har 3 barn med mamma og en sønn med som har en annen mor. Som sagt veldig komplisert.. Så har stefaren min to voksne barn og stemoren min har to barn fra tidligere forhold. Legger du sammen alle, så har jeg 8 søsken og stesøsken tilsammens! Men nok om det!

Jeg valgte å bo sammen med pappa helt fram til at jeg ble 11 år. Da flyttet jeg for en periode til Namsos. Noe som jeg angrer veldig på, grunnen kan du lese HER. Kort fortalt, jeg ble mye mobbet på den skolen jeg gikk på, valgte derfor å flytte tilbake til Rørvik da jeg skulle begynne i 8 klasse. Jeg fikk meg en liten bror da jeg var 14 år. Luksus å få en liten bror når man er blitt så gammel selv.. Jeg fikk dessverre ikke holde så my på med han.. Skulle nesten tro han var laget av porselen. Moren hans nektet meg å holde på med han, var vel redd jeg skulle denge han i gulvet.. Jeg som er så glad i barn. Det er vel en grunn til at jeg har fått et så godt forhold til lillebroren min nå, som forøvrig er blitt hele 7 år! Skatten min <3

Julen 2006 ble et mareritt! Den beste tanten, gudmoren og venninna mi tok livet av seg, bare 31 år gammel og var mamma til 3 barn!  Det stoppet ikke med dødsfall der.. 1.5 år senere, så døde mormoren min av kreft. Dette kan jeg fortelle om i et annet innlegg! Mye mobbing og to dødsfall så tett, gjorde noe med meg som menneske.. Jeg knakk sammen og måtte få hjelp. Snakket med en rådgiver i et par år.. Så starten av Videregående var ikke så god.. Tålte ingenting.

Jeg begynte på Videregående, Val. I Nord-Trøndelag. En kristen internatskole. Her fikk jeg meg mange nye, gode venner! Her kom nysjerrigheten min fram. Kristne mennesker? Gode mennesker? Bibel? Møter? Bibelgrupper? Hva var alt dette? Jo, dette kan du få lese mer om HER. Jeg ble kristen og enkelte ting i livet ble lettere å takle!

Etter 3 flotte år på Val, så reiste jeg nordover til Tromsø. Neste stopp ble Fjellheim Bibelskole. Her fikk jeg lære mer om Gud, lese mer i Bibelen og god forkynnelse hver dag. Jeg fikk enda flere gode venner, rett og slett venner for livet. Jeg fikk være med på masse interessant. Nye erfaringer. Tur til Mongolia og Kina. En fantastisk flott tur! Jeg fikk se at det finnes flere kristen utenfor Norges lille boble, det var rikt å få se.

I år, som du kanskje har lest om, så har jeg vært ettåring her på Soltun. Har trivdes som det. Mange flere nye erfaringer, utfordringer og slikt har blitt til her på Soltun. Og ikke minst, enda flere gode venner, forhåpentligvis for livet! :) Nå går min vei videre mot Dønna, en øy utenfor Sandnessjøen i Nordland fylke. Det skal jeg komme tilbake på, men det er noe jeg virkelig ser fram til!

Må bare dele dette bildet, late dager på Val. 1 året på Val, under praksisperiode på gården

Da har du fått et lite innblikk i livet mitt. Det ble et langt innlegg til slutt, men det får bare være med det. Jeg er en person som liker å beskrive hendelser med mange ord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)