søndag 9. juni 2013

Kjærlighet er vakkert!

Teksten for talen som var i helga, ble hentet fra 1. joh 3.1-3.

Se hvor stor kjærlighet Far har vist oss: Vi får kalles Guds barn, ja, vi er det! Verden kjenner oss ikke, fordi den ikke kjenner ham. Mine kjære! Nå er vi Guds barn, og det er ennå ikke åpenbart hva vi skal bli. Men vi vet at når han åpenbarer seg, skal vi bli lik ham, for vi skal se ham som han er. Enhver som har dette håp til ham, renser seg, slik Kristus er ren.

Det er stort det! Tenk å få være et barn, Gud vil ha deg som sitt barn. Av og til så går det ikke helt opp for meg på en måte. En som alltid er der for meg, tenker på meg og som alltid har tid! Ikke en som er travel og som sier at man heller kan ta det litt senere, eller har ikke tid akkurat nå.. Slik et det ikke for Gud.. Gud har alltid tid, uansett. 


Det er så mye sannhet i bibelversene som er nevnt ovenfor her. Han er en kjærlig Gud. Som taleren nevnte i helga. Vi har et stort trekors, som står på gulvet i møtesalen.. Taleren viste et bilde som virkelig fikk meg til å innse noe rikt. Han stilte seg bak korset så sa han: "Når jeg står her, bak korset, så ser ikke Gud på meg og mitt liv, han ser kun Jesus, som gikk i forveien for oss!". Når du har tatt i mot Jesus, så ser ikke Gud på deg slik som du er som person, nei han ser kun Jesus. Det er en berikelse det!



Kjærlighet er virkelig vakkert! Det er så godt å vite at du er elsket! Elsket akkurat slik som du er. Når du føler deg ensom, så er Han ved siden av deg. Når du føler deg aller lengst nede, så er Gud med på å løfte deg opp og hjelper deg på den rette veien igjen. Også når du har det akkurat slik som du vil ha det, så er Gud med deg da også! Han er alltid med!

Jeg synes det er litt rart å tenke på. Før jeg begynte på Videregående, så ville jeg ikke ha noe med Bibelen eller noe slikt å gjøre i det hele tatt.. Ikke snakk om. Hadde ikke bladd opp i Bibelen frivillig en gang heller. Det var bare tull som sto inni den tenkte jeg. Nå i dag, så er jeg så glad for at jeg kan få lov til å kalle meg en kristen, med frimodighet. Jeg får lov til å være et barn, og Gud er min Far!

Er du en kristen? Har du alltid vært det? Del gjerne din historie :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)