onsdag 24. oktober 2012

Min høstferie :)

På onsdag så reiste jeg til Tromsø med bussen. Overnattingen ble hos Jorunn denne gangen (jeg har et lite luksusproblem, for hver gang jeg skal hjem så må jeg overnatte i Tromsø, for det går ikke så mange busser der jeg samtidig kan rekke flyet videre sørover). Da er det greit med en hel haug med venner i Tromsø. Må jo velge fra gang til gang hvem man vil besøke :)) Vi inviterte Ragnhild, Hanna, Gjertrud og Alise til vafler hjemme hos Jorunn på kvelden. Det var kjempe koslig!

Neste dag gikk jeg til flyplassen, det var utrolig godt, tok ca litt over en halv time. Så reiste jeg hjemover mot Trøndelag og høst. Første dagen var jeg hjemme hos pappa ++, der jeg koste meg med dem. Der satte alle med ulike duppedingser, pappa med nettbrett, broren min med Ipad og smart telefon, stesøsteren min med pc. For en gjeng! Det hele endte opp med at jeg kjøpte meg smart telefon (har jeg bruk for det tro?) Den var på tilbud, så da tenkte jeg hvorfor ikke? Resten av kvelden gikk i å spille Nintendo Wii med lillebror, der han knuste søsteren sin bokstavelig talt ned i støvlene.. Enn å bli knust av en 6 åring?`Huff og huff!

På fredag så reiste jeg til Namsos med bussen, jeg var til tannlegen, så nå er det ikke lenge til jeg er ferdig med å gå til kjeveortopeden. Yes! Jeg fikk i oppdrag å finne noen klær til mamma, det gjorde jeg med glede. Gjett om dama ble fornøyd! Jeg fikk også kjøpt meg en del nye klær, veldig fornøyd. Resten av kvelden ble brukt til å være sammen med de andre i stua og kose meg med strikking og sosialisering.

På lørdag reiste jeg med onkel og tante + søskenbarn først og fremst til Rørvik, der vi var i noen timer. Og gjett hvem som kom til Rørvik for å møte meg?? Jo, selveste Gjertrud, åh som jeg digger den dama! :) Det var kjempe koslig! Etter en time sammen med henne så reiste jeg, tante, onkel + søskenbarn til Sula, for å ferie bursdagen til bestemor ^^, Såå utrolig godt å se igjen henne og resten av familien. Jeg har en tante som er fysisk utviklingshemmet, henne har jeg ikke sett på lenge, så det var godt å se henne igjen også! Hun var utrolig fornøyd virket det som! Jeg handlet med en gave til bestemor som hun satte utrolig stor pris på, godt å kunne glede noen andre altså :) På kvelden så ble jeg med et annet søskenbarn av meg innover til Rørvik igjen, for jeg skulle overnatte hos Vanessa og fadderungen min. Utrolig koslig å møte på de også.

Hele søndagsformidagen gikk med på å være sammen med fadderungen og Vanessa, digg! Jeg er såå heldig som fikk være fadder på den herlige ungen, så livsglad og god tvers igjennom. Han kom inn på rommet mitt med formfett og blomkålsuppe pose. Sebastian skulle lage vaffelkak til gudmor, skal ikke stå på fantasien på den gutten, hehe. Men gutten fikk vaffelkak og, så da ble han storfornøyd.





Tusen takk for denne gangen, Vanessa! Jeg kommer plutselig innom igjen :)

Søndag ettermiddag var det tid for å reise tilbake til Steinkjer igjen, så da fikk jeg sitte på med onkel og tante igjen, veldig greit. Jeg reiste videre med buss til Steinkjer etter at jeg ankom Namsos. Og gjett hvem som satt i bussen der. Jo ei veldig god venninne av meg som jeg har gått sammen med på Val, så da satt vi og skravlet hele veien til Steinkjer. Stakkars folk som satt i rundt, hehe. Det var storståhei hjemme. Stemoren min fylte 41 år, så da ble det feiret med venninner, med kaker og kaffe. To bursdagsfeiringer på to dager, skal man ikke klage på, hehe :)





På mandagen så reiste jeg med toget til Værnes og trodde at jeg skulle reise med fly kl 16.30, men flyet gikk ikke før kl 17.30. Fint at jeg hadde med meg strikketøyet skal jeg si deg, for da gikk både det og tiden unna, flotte greier! Jeg reiste fra den flotte høsten i Trøndelag og kom til Bardu til den vinteren. Snøen har lagt seg godt utover.

Stakkars dere lesere, dette ble litt lengre enn jeg trodde jeg skulle få til. Dere får "bære over meg" den her gangen..

Vi blogges!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)