tirsdag 2. juli 2013

Ferdig som ettåring på Soltun!

Trodde ikke dagen skulle komme så fort! Jeg ser tilbake og tenker at dette året har virkelig vært innholdsrik, minnerik og ikke minst fantastisk! Nå er jeg ferdig som ettåring, og det føles helt herlig. Ikke fordi jeg ikke har trivdes, men fordi nå begynner det et nytt kapittel i livet mitt. Det å ta seg 2 friår etter Videregående, det har gjort susen. Det å ha fått brukt året mitt sammen med flotte kollegaer, fantastiske soldater og ikke minst med Gud! Det har virkelig fått satt spor i meg. Det har åpnet seg en stor plass i hjertet mitt, kun for dere!

Beskrivende ord etter 1 år som ettåring:
Pizza og dreamis i fryseren, føttene på bordet, late dager, møter og vitnemøter, åndelig påfylling, gode samtaler, sene kvelder og netter, hengekøye, vasking, matlaging, oppvask og ikke minst rydding, bibelgrupper, gudstjeneste, fri adgang til leir, kapellet, tv-titting, film, brus og potetgull, fotball på tv, strikking, hekling, pc, peis-fyring på kalde dager, grilling ute på verandaen på varme dager, dugnad, MYE militæsnakk = Æ dimme læll!

Det har rett og slett vært et flott år med mye innhold. Jeg har også noe dypt personlig som jeg vil dele. Det har ikke bare bare vært greit å være meg, på en slik plass. Jeg har slitt med å passe inn i gjengen, fordi jeg har følt at jeg bare tar plass. Det bare slik jeg har følt det enkelte ganger. Jeg har jobbet mye med meg selv, plagdes med å komme meg til rette i enkelte helger. Jeg har slitt med det sosiale livet mitt. På grunn av alt det vonde jeg har opplevd igjennom oppveksten min, så er jeg ikke så glad i å ha så mange folk i rundt meg, jeg blir så fort usikker på meg selv. Usikker på om at jeg har vært bra nok. Jeg har møtt på mange utfordringer. Jeg har fått en god lærdom av å jobbe på en slik plass. Ikke tro at jeg har trvivdes sammen med dere, for det har jeg. Det er bare det at jeg har trekt meg litt unna av og til, når jeg har trengt det mest. Takk for forståelse!


Tusen takk til dere soldater, for at dere har tatt vare på meg! Tusen takk for at jeg har fått lov til å være åpen med dere, om livet mitt. Tusen takk for gode vennskap jeg har fått! Jeg er så fryktelig glad i dere, alle sammen. Det er så godt å ha så mange kristne venner! Tusen takk for forbønn!

Kjære Else og Katrine:
Tusen takk for et fantastisk år! Tusen takk for et godt vennskap jeg har fått med dere! Det setter jeg virkelig stor pris på! Jentekvelder med fruktsalat på bordet, og en god film på TV'en. Tusen takk for forståelse, gode samtaler og latter. Strikking. Åh, som jeg kommer til å savne å jobbe sammen med dere! Jeg vil gjerne beklage for mine late dager, der jeg ikke gjorde noe spesielt, men kroppen min har rett og slett ikke orket. Jeg ser tilbake på året med et stort smil, det har vært en fantastisk drøm å være sammen med dere, begge to! Må Gud velsigne dere rikelig!

Mine flotte, gode kollegaer!

Tusen takk til dere som har vært innom dette året. Takk for gode vennskap, takk for åpenhet, takk for forståelse, takk for minnerike helger, takk for hjelp med oppvask og rydding, takk for forbønn. Og ikke minst, takk til dere som har fulgt meg på bloggen dette året, håper dere har sett hvor fint jeg har hatt det, håper dere har fått med dere gode bibelvers jeg har delt her, håper dere har lært dere hvordan jeg er som person, fått et lite innblikk i livet mitt, ber for meg og tenker på meg. Takk for meg!

Følg meg gjerne videre på bloggen, nå begynner et nytt kapittel i livet mitt. Mitt liv på Dønna sammen med Marte Charlotte Lian, Else Mari Holta og Anne Christine Lund-Dahlberg. Vær gjerne med å be for oss. Vi skal gjøre et forsøk på å starte kristen virksomhet på denne flotte øya! Vi skal studere, jobbe og bare kose oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)