mandag 2. september 2013

Flink pike, Tanita!

I dag kjørte Espen (lillebroren til Marte), Marte og jeg til sentrum for at jeg kunne hente ut de to bøkene på biblioteket som kom før helga. Kjørte på butikken for å kjøpe litt mer mat og ting jeg trengte. Plutselig fikk jeg en telefon fra biblioteket om at alle bøkene hadde kommet, med posten som kom da jeg gikk ut av biblioteket! For en lykke! Så nå har jeg fått alle bøkene som står som pensum. Jeg slapp unna med å betale 4000 som jeg sikkert ha måttet ut med for å kjøpe disse bøkene. Lykke å få låne bøkene i stedet!


Her er stabelen med pensum som jeg skal igjennom det første året! (Ja, sjokolade må til for å få motivasjon til å starte helt)

I dag har jeg laget en liten liste over hva som skal leses til neste samling, så i morgen skal jeg begynne å fordype meg mer inn i pensum, det blir bra. Har også funnet ut at om jeg begynner å lese i morgen, så kan jeg fordype meg i to kapitler i boken for dagen. Samtidig som at jeg kan komme meg igjennom alt av pensum! Dette vil bli bra, jeg bare føler det på meg! Jeg er så klar for å starte :)

Nå driver jeg og funderer på hvordan jeg skal gjøre det i morgen, hva jeg skal lese, hvor mye og ikke minst hvor lenge. Først skal jeg ut med hesten i morgen tidlig, så skal jeg ha en god periode med lesing :) Lottemor er vel motivasjon nok til å lese vil jeg tro!

Fram til da, skal jeg nå kose meg med strikking og med en kopp med te før det blir kveld i huset for min del :)


Ha en fortsatt fin kveld videre! :)
"For han skal gi englene sine befaling om å bevare deg på alle dine veier"
Sal. 92.11

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)