tirsdag 15. oktober 2013

Å nyte livet!

Jeg satt på trappen ute litt tidligere og bare så utover. Blad som faller av, visne og gule. Den fantastiske høstluften, vinden som suser. Jeg tenkte på hvor heldig jeg er som får lov til å bo på en så herlig plass, som Dønna. Sjøluften, fantastisk natur, hester og kalver som beiter ned siste rest av beitet. Rådyrene som går rundt omkring i nærheten, de ser jeg daglig. Det å bare være til i dag, er fantastisk!



Jeg er så takknemlig for livet. Det livet som Gud har gitt meg. Tenk at det tok så lang tid før jeg ble kjent med han som skapte meg? Nå er jeg veldig takknemlig for det. Lever i den troen som jeg fikk vokse opp med på Val. (Den kristne internatskolen i Nord-Trøndelag, Nærøy kommune) De fantastiske vennene jeg fikk der. Omgivelsene, minnene, stemningen, dyrene og alle de flotte menneskene som jeg fikk møte på Val. Uten de, så har jeg vel ikke sittet her i dag, på Dønna.



Dagen i dag så langt har vært fantastisk! Jeg har fått lest pensum, kost meg med hunden, slappet av med pc-en i fanget. Og nå skal jeg spise litt lunsj, før jeg går ut sammen med Marte for å være sammen med hestene! Resten av dagen skal jeg bruke på å være på jobb og slappe av etter at jeg kommer hjem. Tankene mine i dag er absolutt bare flotte, og det er så fantastisk!

Jeg har jo sagt deg: Vær modig og sterk! La deg ikke skremme, og mist ikke motet! For Herren din Gud er med deg i all din ferd.

Josva 1.9

Ha en finfin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)