søndag 2. desember 2012

Fantastisk møte i kveld!

Litt oppdatering først. På fredag så kom halve Fjellheim gjengen hit til Soltun. Så nå i helga har det vært full fres med både soldater og Fjellheim eleva og personal. Her har de hatt undervisning hver dag med diverse fag. Det har vært god steming med både julemusikk, julepynting, baking, opphenging av pepperkaker, strikking og sosialt i stuen.

Nå har vi nettopp hatt møte her på Soltun, fantastisk rett og slett! Det er en lærer fra Fjellheim som talte fra efeserne, et brev i Bibelen som jeg er så glad i. Vi gikk igjennom den på bibelgruppe da jeg gikk på Val for noen år siden, da forstod jeg ikke så masse, men nå så dukker det opp gullkorn der i fra hele tiden. Stadig noe nytt man legger merke til der, som i resten av Bibelen. Jeg kan nevne noe som ble nevnt i talen, som bet seg ordntlig fast i meg.

Hvordan kan vi ta del i Guds rike? Var et spørsmål som bare brent seg ordntlig fast i meg, og som ble så stort for meg der og da. Jo, det vil Gud faktisk vise deg, du kan f,eks lese det i efeserne 1.7-10. Der står det:

"I ham har vi forløsningen
som ble vunnet ved hans blod,
tilgivelse for syndene.

Så stor og rik er hans nåde,
som han i rikt mål har latt oss få.
Slik gav han oss all visdom og innsikt,
da han kunngjorde oss sin viljes hemmelighet,den frie beslutning han hadde fattetom å fullføre sin frelsesplan når tiden var inne:
å sammenfatte alt i Kristus, alt i himmel og på jord."

Ef. 1.7-10

Vi har fått hans nåde! Han vil vise oss videre.
Bare ved å stole på Gud, at jeg er utvalgt av Kristus! Han bestemte at jeg skulle få ta del i hans plan.
Da kan jeg forstå og ta del i at jeg faktisk er frelst, det går ikke på meg selv, men at jeg kan få stole på Gud!

Herren velsigne deg og bevare deg,
herren la sitt ansikt lyse over deg
og være deg nådig.
Herren løfte sitt åsyn på deg
og gi deg fred.

Han skal gi deg kraft til å leve,
gi håp og framtidstro.
Han har sagt "kom til meg du som strever,
og jeg vil gi deg ro".
Han skal bevare deg fra alt ont,
gi deg styrke når du er svak.
Tross ditt svik og ditt nederlag
er hans nåde ny hver dag,
Ny hver dag

Herren velsigne deg og bevare deg,
herren la sitt ansikt lyse over deg
og være deg nådig.
Herren løfte sitt åsyn på deg
og gi deg fred.

.
På slutten av møtet sang vi Velsignelsen (teksten som står over). Rett og slett fantastisk avslutning på et møte! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)