tirsdag 9. april 2013

Setesdalkofte til mor og soldrakt/body til ei venninne

Da jeg gikk på bibelskolen i fjor så snakket jeg med mamma om at hun hadde så lyst til at jeg skulle strikke kofte til henne en gang når jeg hadde tid. Så jeg spurte henne hvilken størrelse og hvilke farger hun likte best. Da jeg fikk vite det, så spurte jeg ikke mer henne om ting om koften. Så etter hvert så nevnte hun aldri koften noe mer. Jeg bestemte meg allerede da at jeg skulle begynne med den da. Jeg tenkte jeg ville bli ferdig med den til 40 års dagen hennes den 30 november i fjor. På høsten i fjor ble jeg ferdig med alle delene, ermene og bolen. Neste steg var montering. Jeg mistet motet fort. Jeg skulle tilbringe en del av julen min i Rogaland, og spurte før jeg reiste dit om bestemoren til Joakim kunne å montere slikt, og det kunne hun. Hun hjalp meg med å begynne. Etter julen la jeg den i fra meg i igjen. Jeg tenkte at til påsken, da måtte jeg bli ferdig med den. Så noen uker før påske, så fant jeg den fram igjen, og motet kom tilbake igjen. Noen timer før jeg og Joakim dro hjem til moren min, så ble jeg omsider ferdig. 


Slik så den ut etter noen timer med arbeid. Montert, men en del kanter mangler og knapper.


Slik ble resultatet, og jeg er veldig så fornøyd med den. Og den passet som støpt på mamma, som om den var skreddersydd til henne. Den var vel det også? :)


Her har jeg begynt på en body til ei venninne av meg som venter ei lita jente i sommer. :) Her er den nesten ferdig, bare vrangbordene i rundt ermer og bein som mangler. Skal legge ut et ferdig resultat av denne, når den er ferdig også. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)