fredag 4. oktober 2013

Et pust i bakken..

Det er så mye jeg tenker på for tiden. Det er så mye som preger hverdagen min.. Det er så mange sorger, men likevel mange gleder også! Skulle ønske jeg kunne bli frisk nå i dag, ikke senere, når henvendelsen kommer i posten. Jeg er klar nå. Jeg trenger det nå. Nå er det jo tid for å bare glede seg, vi har jo tross alt arrangert møtehelg, men jeg føler jeg ikke strekker til. Kroppen strekker ikke til. Det skal så lite til at jeg mister motet, men samtidig så skal det veldig lite til at jeg blir glad også.

Jeg er så lei av at det alltid skal gå så mye fram og tilbake. Om jeg skal beskrive min tilstand nå, så er jeg utrolig sliten, men i morgen kan det tanken være en helt annen. Jeg har tenkt lenge at jeg ikke er så sliten som jeg var før sommeren, men svingningene er så voldsomt forskjellig, og det varierer fra dag til dag. Det gjør det mest slitsomt.. Hvorfor er det slik? Hvorfor kan jeg ikke være like glad som alle andre ser ut til at de er?

Nå er det kort tid til middag og jeg skal på jobb i ettermiddag. Jeg føler virkelig ikke for å dra på jobb i dag, men jeg må. Det er heldigvis kun 4 timer, så jeg skal nok klare det. Jeg måtte gå ned i huset en stund, for jeg måtte ta et lite pust i bakken. Måtte ha litt ro i rundt meg. Hvis jeg skal holde ut til kvelden, så må jeg bare bli streng med meg selv. Jeg vi så gjerne være aktiv borte i menighetshuset, men kroppen vil ikke. Ikke i dag, ikke nå. Kanskje blir det bedre når jeg kommer tilbake fra jobb. Satser på at det er rolige forhold borte i menighetshuset.

Vet du ikke, har du ikke hørt? Herren er den evige Gud som skapte jordens ender. Han blir ikke trett og ikke sliten, ingen kan utforske hans forstand.  Han gir den trette kraft, og den som ikke har krefter, gir han stor styrke. Gutter blir trette og slitne, unge menn snubler og faller. Men ode som venter på Herren, får ny kraft, de løfter vingene som ørnen, de løper og blir ikke slitne, de går og blir ikke trette.
Jes 40. 28-30

Versene over fra Bibelen har virkelig hjulpet meg mange ganger, det er så godt å lese der når ting føles tungt. Akkurat nå trenger jeg stor styrke kjenner jeg. Jeg vil ikke virke sutrete, men akkurat nå trengte jeg å tømme ut noen tanker og da er det bloggen min som er et stort hjelpemiddel for meg. Også for at dere skal forstå hva jeg tenker. Jeg kan virke glad på utsiden, men på innsiden ser det helt annerledes ut. Det skal ordne seg det også, en vakker dag. Jeg skal bli frisk, en gang i framtiden og jeg ser virkelig fram til det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)