onsdag 15. august 2012

Gjensynsglede og bibelgruppe

Vi hadde sett for oss at det ikke kom så mange på bibelgruppen i og med at alle soldatene må være inne på rekrutten. Da vi ankom kappelet som vi hadde bibelgruppe på, så var det kun presten for militæret + en til som var der. Jaja tenkte vi da, skulle det ikke komme noen i dag? Helt til det kom en liten tropp med soldater og der i blant Isak Gilde (en som jeg har gått sammen med på Val). Tror det er hele 2 år siden sist jeg så han, så det var veldig godt å få se han igjen! :) Rikard kom også etthvert, litt ut i samlingen.

Det var vel 6 soldater som kom, så nå har vi fått hilst på noen i alle fall.. Jeg tenkte med meg selv "hvordan skal dette gå" så mange mannfolk i uniform, haha :p Må vel ha konsentrasjonen på topp for å ikke bli helt distrahert. Skal jo tross alt bo her i ett år.. Vi får se hvordan det går utover året. Utrolig greit å bli kjent med flere kristne også, og finne på noe sammen med de når de får ut av leiren! Soltun betyr masse for dem, og soldatene betyr masse for soltun!

En tekst vi gikk igjennom i går fra Bibelen var:

"Egentlig er det ikke nødvendig at jeg skriver til dere om tjenesten for de hellige, for jeg vet at dere er villige. Her i Makedonia roser jeg dere og sier at dere i Akaia har vært forberedt siden i fjor. Og deres iver har inspirert mange. Nå sender jeg disse brødrene til dere, så det skal vise seg at det ikke var tomme ord vi kom med når vi roste dere for dette, men at dere er klare, slik jeg har sagt. Jeg vil jo ikke at makedonerne skal komme sammen med meg og finne dere uforberedt. For da ville hele tiltaket bare bringe skam over oss – for ikke å snakke om dere! Jeg fant det derfor nødvendig å be disse brødrene reise til dere på forhånd og i god tid gjøre klar den gaven dere har gitt løfte om. Da kan den ligge ferdig som en velsignelse og ikke som en gniergave.
   
  Men det sier jeg: Den som sår sparsomt, skal høste sparsomt, og den som sår med velsignelse, skal høste med velsignelse. 
Enhver skal gi det han har bestemt seg for i sitt hjerte, ikke med ulyst eller av tvang. For Gud elsker en glad giver.
          
Og Gud makter å gi dere all sin gave i rikt mål,
så dere alltid og under alle forhold har nok av alt,
ja, har overflod til all god gjerning."

2. kor 9.1-8

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)