lørdag 18. august 2012

Rolig og hyggelig dag/kveld/natt :)

Rett som om det er fredag og det er ingen soldater som kommer innom enda, så blir det rolige helger framover. Eller i helga er det leir på huset, men de er bare 13 stk, så de lager ikke såå mye liv. Så er det ikke så mye å gjøre. Det som står på planen i helga er vel å lage til mat til de gjennom helga. Ellers skal vi vel vaske unna litt sengetøy og det som må gjøres unna! Godt at det er litt rolig i starten, slik at vi blir vant med alle rutiner før det blir fullt kjør framover.

Jeg ble med Else til Bardufoss i dag, for å snakke om Soltun til alle soldatene som er der (eller i alle fall noen av de som er der). Det var egentlig ganske mange der, som vi skulle stå foran å prate til. Det er egentlig ingen problem for meg nå å stå foran masse folk, begynner å bli vant med det. Det heter vel at man aldri blir helt utlært i ting, men det kommer seg. Det var i grunn Else som tok seg av all pratingen, mens jeg stod med power pointen. Så nå håper vi på at det kommer folk etterhvert som rekrutten er over. Vi skal også bort til Skjold (?) en leir som er litt lengre unna, tror ikke det er så mange kristne soldater der, men vi inviterer alle til å komme hit for å slappe av uansett! Det er jo tross alt åpent for alle og en hver :)

Etter at vi kom tilbake var det ikke så mye som skjedde egentlig. Vært veldig rolig. Fikk god tid til å ligge i hengekøya (love it) for å lese litt i ei bok jeg leser for tiden. Veldig bra bok som jeg vil anbefale alle å lese, det er en kristen bok. "Livets brød" heter den og er skrevet av Øivind Andersen. Jeg låner den bare, så jeg må vel sende den tilbake når jeg er ferdig med den. De første dagene i denne uken så lå jeg ute i solen og leste i den, herlig å ligge ute og lese samtidig som man kan sole seg. Nå har solen "forsvunnet", begynner å bli litt kaldere allerede, om det ikke blir varmt igjen en periode igjen da, hvem vet.

Nå i kveld så har vi vært nede hos Else og kost oss med te og is. Og masse underholdning fra hunden og katten hennes. Hunden er ikke så fryktelig stor (har lagt ut bilde av han) og den er redd den lille kattungen på 9 uker. Komisk å se på. Katten freser og hunden hopper bakover. Begge to har vært helt turbo i hele kveld. Konkurranse om mest oppmerksomhet kanskje? Sara Olsen var også på besøk, kjempe koslig :) <3 Og Jon Gard (bror til Henrik, som jeg har gått på bibelskolen sammen med). Tiden gikk fort når man var nede hos henne, plutselig var klokken over midnatt. På tide med litt søvn kanskje? Kan bli tidlig i morgen i og med at vi har leirdeltagere her som skal tidlig opp, noen av dem har barn som er små, og som kanskje ikke sover så alt for lenge heller.

Legger ved litt bilder, i grunn bare bilder av meg, fra 2008 - 2012. Tiden på Val og Bibelskolen i Tromsø!

Lille vakre ponnien som jeg hadde da jeg gikk på Val, Abraham <3

Et lite avbrekk mens vi jobber i fjøset på Val. Dette var vel på 1 året, kjempe koslig!

Vi hadde jentekveld på Borgen i fjor, der alle jentene fikk ansiktsmaske, dette var på 3 året på Val :)


Grimasebilde, på Distriksbibelskole i Alta i vår.. Måtte bare legge ved dette bildet, litt morsomt


















Vil legge igjen et bibelvers til dere:

"Jeg vil gjøre deg vis og lære deg
den veien du skal gå,

jeg vil la mitt øye hvile på deg
og gi deg råd."

Sal 32.8

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)