torsdag 13. juni 2013

Bikinisesong og den slags..

Jeg kom over en artikkel i kveld, om dette med hvordan jentene i år tenker om bikinisesongen. Det blir faktisk værre og værre. Færre og færre jenter føler for å gå i noen bikini i det hele tatt. Jeg tenker, er det rart at det har blitt slik? Nei, det er det ikke.. Nå skal du høre.. Jeg ser en del på 'God morgen Norge' på tv2. De siste ukene har det ikke vært snakk om noe annet enn trening, trening og atter trening. Det har hendt ofte at de har om dette teamet fram, ikke hver dag, men veldig ofte.. Og det er mye mer reklamer om det å trene seg sunn og frisk og ikke minst for å gjøre seg klar for akkurat bikinisesongen på tv også. Det har det blitt mye av det bare i den siste tiden.

Jeg for min del, takler ikke bikini på meg selv. Jeg er tynn og alt det der, men kan ikke fordra det likevel. Jeg er alt for redd for hva andre tenker om meg.. Det burde ikke ha vært slik, men slik er det bare. Grunnen er vel fordi jeg har fått høre det hele tiden under min oppvekst, at jeg har små bryster.. Greit nok det er sant det, men det gjør ikke saken bedre å trykke det i ansiktet mitt, og gni det inn liksom. Jeg er fullstendig klar over hvordan kroppen min er, men å få det påpekt, er ikke noe gøy i det hele tatt!

Så jenter! Jeg har fullstendig stor forståelse for dere der ute! Jeg har en oppfordring til dere, som jeg også jobber med meg selv med, for: Det finnes jenter der ute som er flinke til å oppmuntre hverandre, og det er veldig bra. Bygge hverandres selvtillit opp! Ikke noe er bedre enn det! Fortsett slik! Jeg har en del venner som er slik, oppmuntrende, jeg liker det veldig godt. Men det vil ta lang tid før jeg føler meg vel i det likevel.

Jeg sier ikke at du ikke skal trene. For det har vi alle godt av, enten om vi er tynne eller tykke! Jeg for min del har et mål med å begynne å trene, og det er kun for å få kroppen i gang, få opp humøret, øke blodsirkulasjonen i kroppen, styrke magen og ryggen (sliter en del med ryggen). Har du lyst til å trene, så gjør det. Ikke gjør det fordi du føler du må pga bikinisesong eller noe slikt, men fordi du har lyst til det :) Fordi, du er pen akkurat slik som DU er!

Skal jeg fortelle deg noe helt fantastisk? Gud har skapt deg akkurat slik som DU er! Han vil ha deg slik, og slik skal du få være stolt over kroppen din, akkurat slik som DU er! Er ikke det flott å tenke på?

Dere kan forresten lese artikkelen som jeg leste HER.

Hvilke tanker har du om dette?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)