mandag 10. juni 2013

Et hjem for mange, et hjem for meg!

Er det noe jeg virkelig savner, så må det være den tiden jeg hadde på Val. Da jeg selv var elev ved skolen og bodde der igjennom hele året. Jeg hadde 3 fine år der, noe som jeg aldri kommer til å glemme. Det er der jeg vokste opp, ble selvstendig og fikk mange nye venner. Det er der jeg lærte å ta ansvar, vise hensyn og forståelse. Det er der jeg ble kristen, fikk et nytt liv og har mange gode minner i fra!

Flotte, flotte val-folk som er på Soltun. for en glede!

Det er så mye varmt jeg kan nevne om Val altså! Det er en plass som alle blir glade i, enten de vil eller ikke. Alle som har vært elever der eller har jobbet der, kommer alltid tilbake en gang. Det er som en slags magnet som setter seg fast i deg, når du er ferdig på Val. Det er i alle fall slik for meg, hehe. En god magnet vel og merke.

Dette gliset jobber som miljøarbeider på Val, ah, for ei dame! :)

Hva er det som gjør Val til en så spesiell plass? Jo, nå skal du høre. Det er først og fremst en liten skole, noe som gjør at du får god kontakt med både elever og ansatte som går og som jobber på hvert trinn. Det er små klasser, slik at du blir godt kjent med klassen din. Nesten alle de ansatte som jobber ved skolen, de bor på tunet på Val, eller ikke så langt unna. Noe som gjør at du vil få lærerne dine tett inn på livet ditt. Og du vil få et mer personlig vennskap med de som bor og jobber der.

Jeg har et godt vennskap til de fleste av de som jobber på Val. Den største grunnen til det er vel mest fordi jeg var sammen med en ansatt da jeg var elev der selv. Det hendte seg ofte at vi ble bedt på kaffe hos ansatte (selv om ingen av oss er noen kaffedrikkere), bursdag eller andre ting som dukket opp. Følte meg litt priviligert på det viset. Nå i dag så setter jeg veldig stor pris på at jeg har så god kontakt med de fleste. Det er flott!

Her har jeg tråkket mine fotspor for å si det slik. Fyllt opp hele loftet med høy har jeg også vært med på! Det er tungt det!

Phuu,, mange, mange kilo med høy!

Så er du f.eks usikker på hvor du vil gå på skole, eller jobbe.. Ta deg en tur innom eller ta kontakt med noen som jobber der! Man føler seg veldig velkommen på Val, og det er godt det! :) Det er jo som en stor familie som bor der, alle er inkludert i fellesskapet.



Jeg vil nok si at en annen grunn til at jeg har så god kontakt med de fleste ansatte, er vel fordi jeg er kristen. Og er man kristen på Val, så er man med på det som skjer av kristne aktiviteter også, og der er jo de fleste av personalet og. Mange deltar på møter, basarer, møteuker, leirer rundt om kring og det som faller seg inn. Men du må selvfølgelig ikke være en kristen for å føle deg velkommen på Val, for all del :)

Åh, som jeg savner det å holde på med hest! Men det savnet blir å gå over når jeg flytter til Dønna til høsten, for jeg skal nemmelig jobbe med hest da! Kaldblodshoppe! Jeg gleder meg heelt villt til det altså! :)

Nå har du fått sett litt hvordan livet mitt var med både bilder og tekst! Minner for livet det altså! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)