mandag 24. juni 2013

St. Hans feiring.

I år er vi fra Soltun med på noe som heter Midtsommer treff. Det er en slags leir der ungdom fra konfirmasjonsalder og oppover samles. Her er det møter, seminarer og diverse aktiviteter utover dagene. Rett som om enkelte av soldatene hadde sin nest siste og siste helg på Soltun, så kunne vi ikke stikke helt av. Det startet på fredag. Så på lørdag dro vi en gjeng fra Soltun, jeg og Else + 4 soldater, for å være med på kveldsmøte. God stemning. Det var et godt møte der det ble lagt fram om hvordan det er å være kristen i det daglige livet. Og diverse spørsmålstegn som kom med som en tankevekker. Slik som: Hvor langt borte fra Gud kan en være, samtidig som at en kan kalle seg en kristen? Gode men litt 'skumle' spørsmål å tenke på. Det blir så alvorlig!

Tilbake til overskriften. Vi har feiret St. hans på en plass som heter Skoghus. Der alle reiste etter at møte var ferdig. Ca 10-15 min med bil fra het vi holder til, Finnsnes. Veldig mange folk fra alle aldre. Det var god stemning i grunn. Alle hadde det topp. Jeg var litt mer 'for meg selv', i alle fall med tankene mine. Så det ble ikke så godt for meg som jeg kunne håpe på.. Jeg har grublet på noe i det siste, får det ikke ut av tankene heller. Jeg skal komme tilbake til det i et senere innlegg. For tankene må ut av hodet mitt, det er så mye som jeg har slitt  med i mange år, så ved å dele det jeg har på hjertet, kan få andre til å åpne øynene, forhåpentligvis. Og ikke minst, det kan bli til hjelp for deg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)