onsdag 19. juni 2013

Barndomsdrømmen

Jeg sitter her for meg selv. Godt å nyte stillheten helt alene. Jeg burde kanskje ha vært sosial med soldatene før de dro, men jeg orket ikke. Det har vært dugnad på å få unna masse skrap som har ligget bak Soltun i mange år. Nå er det borte. Jeg gikk ned for meg selv, for en god stund siden. Godt og stille.

Hver dag så er jeg borte med tankene mine. Håpet i framtiden. Hva vil skje? Hvor bor jeg? Hvem er jeg gift med? Er jeg ute i jobb og eventuelt som hva? Ja, det er mange tanker som surrer. Det er så mye jeg vil vite, ikke i framtiden, men i dag. Det er vel slikt med alt, man kan ikke vite alt som skjer, men det er vel lov å drømme, er det ikke?

Da jeg var mindre, så tenkte jeg alltid at det hadde vært flott å bo på en gård. En fantastisk plass for barna å vokse opp på. Kan jobbe med dyr så mye som jeg vil, jeg elsker jo dyr! Tenk da, gå ut i hagen og bare se utover gården man bor på. Ungene som leker i hagen, katten som jakter etter den plagsomme musa. Hesten som vrinsker til deg og vil ha oppmerksomhet. Kyrne som venter på å bli melket. Mannen som skrur på traktoren. Og jeg, hva gjør jeg? Jo, nyter øyeblikket.

Liker dette bildet så godt, det er tatt på Val.

Kjøretime med den flotte læreren, Marit Lunnan :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gud har ein plan med ditt liv.
Han tenkte så kjærlege tankar.
For han har deg så inderleg kjær.
Hans hjarta så varmt for deg bankar.

Gud har ein plan med ditt liv.
Han framtid og von vill deg gjeva.
So lat han få visa deg veg.
Da får du i livsstraumen leva.

Gud har ein plan med ditt liv,
ein plass bare du no kan fylla.
So lat han få leia deg dit!
Hans signing vil livet ditt gylla.

Gud har ein plan med ditt liv.
Eit verk skal for honnom du gjera,
og siden hans herlegdom sjå.
I æva ein sigerskrans bera.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nr 315 i sangboken
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)