torsdag 23. august 2012

Trist dag i grunn..

Dette er egentlig en ganske så trist dag.. Gammelonkelen min døde sist uke pga kreft. Jeg hadde mye mer kontakt med han da jeg var mindre enn hva jeg har hatt i dem siste årene, men det er ufattelig trist fordi.

Nå skal jeg ikke sammenlikne følelser, men vi gjennomgikk det samme som familien rundt har gjort de siste dagene, da mormoren min lå for døden. Grusomme dager, der vi til slutt bare måtte vente på at hun skulle dø. Det er faktisk 4 år siden mormoren min døde, og sorgen har endelig blitt lettere å bære. De første årene var helt forferdelig! Jeg kunne sitte på skolen å gråte, for jeg klarte ikke å konsentrere meg uten å tenke på henne. Nå kan jeg tenke tilbake på alle minnene med et smil om munnen, det er tungt, men på en helt annen måte.

Mormor <3
Huff, nei jeg orker ikke å sitte her å være trist resten av dagen. Nå skal jeg slappe av med en god bok, og legge med ned i hengekøya som vi har i stua. Den er rett og slett fantastisk å ligge i!  Dagens gjøremål er fullført, så da kan jeg slappe av med god samvittighet, må kanskje få kommet meg ut en tur også i løpet av dagen.

Vi blogges!
*Vil foresten dele dagens bibelord med dere, som jeg får tilsendt på e-post hver dag!

Herre, vår herre,
          hvor herlig ditt navn er over hele jorden,
          du som har bredt ut din prakt over himmelen!
          
Fra småbarns og spedbarns munn
          har du reist et vern mot dem som står deg imot,
          for å gjøre ende på fienden og hevneren.
         

Når jeg ser din himmel, et verk av dine fingre,
          månen og stjernene som du har satt der,
          

Hva er da et menneske – at du husker på det,
          et menneskebarn – at du tar deg av det?
          
Du satte ham lite lavere enn Gud
          og kronet ham med herlighet og ære.
          

Du gjorde ham til herre over dine henders verk,
          alt la du under hans føtter:
          

Småfe og storfe i samlet flokk,
          de ville dyrene på marken,
          

Fuglene under himmelen og fisken i havet,
          alt som ferdes på havets stier.
          

Herre, vår herre,
          hvor herlig ditt navn er over hele jorden!


Salme 8.2-10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)