mandag 21. januar 2013

Når katten(e) er borte...

... danser musene på bordet.

Lyder ikke det kjent ut? Det stemte godt i alle fall i helga. Jeg hadde styringen i helga, og gledet meg over soldatene som skulle strømme på. Først rundt i 6 tiden kom den første, Joakim. Og da tenkte jeg, hvor mange kommer i og med at det bare hadde kommet en klokken 6? Det tok laaang tid før det kom flere. Vi rakk og ta oppvasken og slappe av en god stund før det dukket opp 2 stk til. De sa de kunne snu i døra, i og med at de tenkte at vi ville være alene denne helga, no waay. Soltun er åpen for at de som vil kan komme, og da skal ikke soldater føle at de trenger seg på, på noen vis :) Alle er velkomne her! En time senere kom det en til. Så vi var 5 stk, ganske så digg i grunn. For det første så blir det rolig når man er få, for det andre så er det LITE oppvask og for det tredje så er det bare digg, hehe. Da alle hadde kommet så gikk jeg på kjøkkenet og satte i gang en pizza deig. Måtte se ann litt på hvor mange som kom, før man kunne sette i gang noe. Såå fredagen ble fyllt med sosialt, film på tv-en, pizza og saft, og ikke minst tente lys på bordet. Strømmen gikk litt fram og tilbake, så da var det ekstra staas med lys på bordet!


Kors..!


Lørdagen begynte ikke såå veldig fint akkurat. Jeg var den siste som sto opp, grunnet veldig plager med dumme menssmerter (det er noe herk, virkelig!) Så det var Joakim som kokte graut den dagen (såå flink), mens vi andre sløvte foran tv. Vi gjorde i grunn ikke så fryktelig mye på lørdag. Så på tv, spiste mat og bare sløvte enda mer, ehee. Typisk helg. Godt. Jeg stelte i stand kveldsmat, men formen min ble så dårlig utover kvelden at jeg spurte om ikke de søte soldatene mine, om de ikke kunne dekke på bordet for meg. De er så snill og god. De ba meg pent om å holde sofaen, mens de gjorde klar kveldsmaten :)


Det er mannen sin det, koking av graut.. Slik går det når ikke kjæresten orker noe særlig.. :)


Søndagen var også en sløvedag foran tv, ski for alle penga. God middag og kake etter middag. Digg. Jeg lagde middag mens Arne lagde kake, liker når gutter tar seg av baking ;) Bare se her på resultatet, hehe:


Jan Morten, Preben og Arne i full gang med pynting av kaken. 


Er de ikke flinke til å pynte kake? Skulle tro det var barnehagebarn som har gjort det, ehe :p


Kakemester, Arne :)

En liten oppsumering, vi har hatt en koslig helg, selv om vi ble få :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)