lørdag 25. mai 2013

Skrekk og gru!!

På torsdag ettermiddag så satte jeg bagasjen inn på hotellet. Dette var før mamma kom også. Jeg var med to venninner og moren til den ene venninnen min. De ventet på meg nede i resepsjonen. Heldigvis sier jeg bare. For nå skal du få høre..

Da jeg skulle ta heisen opp til min etasje, så stod det en litt eldre mann og ventet på meg. Han hjalp meg med å finne rommet mitt. Dette var en utenlands mann, usikker på hvor han kommer fra, men samme det. Jeg var så sikker på at han jobbet på hotellet og hjalp folk med bagasjen. Det jeg reagerte så veldig på var at han snakket i telefonen mens vi gikk opp. Hvem snakket han med? Hva snakket de om? Jeg følte meg veldig usikker på hva dette kunne ha vært. Da vi ankom rommet så sa han ett eller annet om at han ville invitere med meg på noe. Han snakket så veldig gebrokken engelsk at jeg ikke forstod helt hva han mente. Heldigvis egentlig. Jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare meg at jeg var opptatt og at det var folk som ventet på meg..

Så, unge jenter! Vær forsiktig med å gå alene på slike plasser! Uansett hvor hyggelig folk er, så skal man ta det med en klype salt. Jeg sa ifra til dem i resepsjonen og de er klar over det nå. Jeg fikk en av de til å bli med meg opp, slik at jeg kunne hente meg en jakke. Jeg torde ikke å gå opp dit alene flere ganger.

De i resepsjonen vil garantert hjelpe deg om du sier i fra til de. Dette var da mitt første møte med hotellivet i Norge. Jeg skal lære av dette, aldri gå alene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)