fredag 30. august 2013

En gledens dag!

I dag var dagen kommet for at Lotte endelig skulle få sko på føttene, så nå kan jeg trene henne uten at hun risikerer å bli sårbeint. Så i halv 11 tiden kom hovslageren, og det var tid for å få sko. De andre to hestene fikk fikset Hovene sine også, raspet de som det heter på hestespråket. Mens de andre fikk behandling så benyttet jeg anledningen til å shine Lotte litt, hun fikk seg en god puss, ble så blank og fn i pelsen. Etter at de andre hestene var ferdig behandlet så var det tid for å få tatt den første rideturen med Lottemor. Hun har for stor mage enda til å få på seg salen sin enda, så det ble en tur uten sal, barbak heter det på hestespråket. Jeg har ikke ridd barbak på minst 3 år, så det ble en veldig tilvenningssak. Vr veldig skeptisk den første gangen til å sette meg oppå. Det gikk seg fint til. Så.  Det ble en god tur på oss i dag. Det var fantastisk! I og med at været har vært helt magisk, så ble rideturen det samme også! Kjempedeilig!


Den første turen med Lottemor, weey! :)


Jeg satt og koste meg på bakken mens Lotte beitet i rundt meg, herlig kvalitetstid! :)

Etter at jeg gikk inn igjen, så fikk jeg gjort ferdig ullsokkene mine, som jeg begynte med litt tidligere i uken. Det er så kaldt på skolen på Nesna, så jeg måtte strikke meg ett par fant jeg ut :) Så i dag har jeg vært effektiv, har fått lest litt pensum også, ikke så mye, men litt. Tenker å lese en god del i helga også.



Nå skal jeg begynne med noe nytt, ullsokkene med mer mønster. Det var vanvittig kjedelig å strikke uten mønster.. Huff og huff.. Men men, det skal bli bedre med mønster

Ha en fin dag videre! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)