tirsdag 8. oktober 2013

For personlig?

Det har jeg tenkt på i det siste. Hvor personlig skal jeg være med bloggen min? Hvor går grensene? Hva passer det seg ikke å dele her? Jeg har vel alltid beskrevet hendelser med mange ord og da blir det fort mange detaljer også. Og fingrene bare går i ett på tastaturet. Jeg liker veldig godt å skrive og synes at jeg har fått bedre skrivemåte etter at jeg startet opp bloggen min for 1 år siden. Mye har forandret seg siden den tid egentlig.

Ja, for personlig, det var det vi skulle snakke om nå. Jeg har vel delt en del som har vært litt for personlig, noe som jeg ikke burde ha delt her, men det får bare være nå.. Jeg skal skjerpe meg, tenke litt mer over hva jeg deler ut fra mitt liv. Jeg skriver ikke mer enn hva jeg føler jeg kan, egentlig. Men som sagt, det kan fort bli litt for detaljert og slikt. Og med den grunn går over for å være litt for personlig.

Samtidig så liker jeg å beskrive følelsene som jeg føler på. Jeg liker å utdype det, gjerne med bloggen som hjelpemiddel. La mennesker som vil ha noe med meg å gjøre, få en oversikt over hva som foregår i livet mitt. Så de vet hvordan de skal behandle meg. Jeg er ikke laget av porselen, men jeg er veldig følsom av meg fordi. Jeg tåler at folk snakker til meg, men blir jeg kritisert, så reagerer kroppen relativt fort.

Så du trenger ikke å gå på tå i rundt meg, men bare ikke la meg få dårlig samvittighet, tråkk på meg, eller bruke meg. I den forstand at jeg ikke vet hva ordnet "nei" betyr. Altså, jeg klarer ikke å si nei, særlig på de tingene jeg burde ha sagt nei på. Sier jeg nei, så får jeg dårlig samvittighet. Det er noe jeg skal lære meg med tiden.

For å smitte over godhet på meg selv, så skal jeg skrive mer personlig i den forstand på en positiv måte. Til fordel for meg og til fordel for deg, rett og slett! Selvfølgelig det er dager som er tyngre enn andre, og da føler jeg veldig for å få det ned på "papir", på samme måte så vil jeg spre de gode tanke til deg også

Det var det jeg hadde på hjertet for denne gang, takk for at du leser mine tanker og meninger.

Nå er det natta, egentlig for lenge siden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)