torsdag 3. oktober 2013

Gud har en plan med mitt liv

Jeg forstår det bare mer og mer. Gud har en plan med mitt liv. Han har lagt fram veien foran meg, slik at jeg bare kan gå trygt. Jeg har mange utstikkere på veien min, den har vært veldig kronglete, men jeg har fått hjelp med å gå videre, selv om det enkelte ganger har vært tungt.

Når jeg tenker tilbake helt fra da jeg ble kristen i 2009. Så ser jeg nå at Gud har vært med på veien, hele tiden. I løpet av videregående så fikk jeg høre om Fjellheim bibelskole i Tromsø. Jeg bestemte meg fort at jeg ville gå der, så i januar i 2011 så søkte jeg, så ivrig som jeg var. I april fikk jeg svar om at jeg kom inn der. På bibelskolen fikk jeg hjelp til å forstå Bibelen enda mer, og den ble mer og mer viktig for meg!

Mot våren 2012 så ble det spørsmål om hvor jeg skulle gjøre av meg neste skoleår. Joda, Gud hadde en plan om det også! Jeg endte opp i Troms, to timer sør for Tromsø. Den eneste soldatheimen i Norge, Soltun. Her ble jeg ansatt sammen med Else (som jeg bor med nå) og ei herlig jente jeg gikk på bibelskolen med, Katrine Rugland. Jeg hadde et herlig år! Men det var her jeg begynte å jobbe med meg selv, jeg ville komme ut av skallet jeg bodde i. Jeg ville ikke være den stille jenta som ikke turte å si noe.. Jeg fikk mange gode stunder og noen mindre gode. I vår var jeg så sliten at jeg trengte tid på å komme meg, veldig sliten.

Det ble også bestemt på Soltun, hvor jeg skulle flytte denne gangen. Og nå har jeg flyttet sørover til Dønna, ei vakker øy utenfor Sandnessjøen. Her skal jeg bo! Jeg skal ikke flytte noen steder, i alle fall ikke etter ett år bare. Nei det skjer ikke! Jeg er lei av å flytte på meg nå for en stund.

Gud har virkelig vært med meg i alt! Nå har han vært med meg slik at jeg kan få hjelp også, fant nylig ut at jeg har sosial angst. Jeg tenker mer og mer at det er en mening med at jeg bor her, nettopp fordi jeg nå trenger hjelp og de har profesjonelle folk i Sandnessjøen. Så nå venter jeg bare på at jeg skal få innkallelse.

Det er så herlig å se at Gud er med. Nå skal bagasjen jeg bærer på, bli lettere å dra med meg, nå skal ting sorteres og pakkes bort.

Takk Gud for at du alltid er med!
Føler meg så velsignet ♡

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)