søndag 24. november 2013

Koften til Sebastian Kareno

Nå kan jeg endelig vise dere koften jeg har strikket til Sebastian, fadderungen min. Den er kjempefin, en gammel oppskrift, som jeg fant i et ukeblad da jeg jobbet på sykeheim tidligere i år. Den finnes også i strikkebøker har jeg sett. Den kalles bare for Retro, så jeg må vel bare forholde meg til det. Orginalkoften er strikket i en gammel blåfarge og hvitt med en rød kant oppe ved skuldrene. Jeg er så glad i brunt og hvit, samtidig så kler Sebastian det også veldig godt :)

For at ikke koften skulle bli for liten, så strikket jeg 4 år i maskeantall og 6 år i lengde. Da jeg fikk Sebastian til å prøve den, så hang den bare på han, var mer som en kåpe til han. Jeg vet at han er litt liten i alder, men jeg trodde den ville passe litt, men han vokser vel seg i den med tid og stunder. Gleder meg til den passer fint på han! For den er veldig fin!


Må si meg veldig fornøyd med denne koften! Jeg fikk god hjelp av bestemor til å montere inn armene og oppe på skuldrene, resten har jeg klart helt selv! Den ble litt klumpete langs åpningen, men det vet jeg til neste gang hvordan jeg skal gjøre det. Lærer så lenge man lever. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)