torsdag 26. september 2013

Tankevekker!

I går ettermiddag så kjørte jeg og Else til Herøy, for å være med på husmøte som ble arangert. Der traff vi gamle kjente. Morten og Hilde (kommer ikke på etternavnet i farten, men de bor i Leirfjord). Alltid like koselig å treffe dem igjen! Det var veldig mange eldre mennesker der, og det liker jeg så godt! Vi følte oss velkommen straks vi tråkket vår fot inn døren :)

Her ble det både fellessang, sang fra Morten og Hilde, tale og bilder som ble vist fra Japan. Ei av de som var på husmøte og som var taler for kvelden, har vært misjonær i Japan i mange, mange år!

Under talen så ble det fortalt om ei lita jente som hadde vært med på søndagsskole da hun var lita og som ikke fikk høre mer om Jesus før det var gått 20 år! Da hun igjen fikk hun et nytt møte med Jesus. Hadde det ikke vært for at hun hadde vært med på søndagsskole da hun var mindre, så hadde hun vel ikke vært så nysgjerrig 20 år etter heller.

Dette fikk meg til å tenke. Jeg var med på søndagsskole noen ganger da jeg var lita jente. Kanskje 4-5 år gammel. Jeg husker jeg likte det så godt. Og sangene vi sang, sitter i enda. Kanskje var det denne bakgrunnen som fikk meg til å bli nysgjerrig igjen da jeg begynte på Val? Har Jesus virkelig jobbet med nysgjerrigheten min i 10 år, før jeg skulle få et nytt møte med Ham?

Jeg ble så glad da jeg fikk bli påmint om det igjen. Det fikk meg til å tenke å drøfte litt med meg selv, om hva som gjorde at jeg ble nysgjerrig og ville høre mer.

Det skal sies at jeg har nesten alltid hatt bare negative tanker om Bibelen og det som står i den, helt fram til jeg var 16 år, da jeg selv ble minnet på hva Gud har gjort for meg i så mange år. Vekket opp nysgjerrigheten min fullstendig, den var heller lik null i hele oppveksten, bortsett fra da jeg gikk på søndagsskole som jeg husker. Det synes jeg er litt merkelig, i og med at det er i den tiden man begynner å bli litt mer opprørsk og skal forske på alt som forskes kan. Jeg valgte heller å la nysgjerrigheten min komme helt fram.


For så høyt har Gud elsket verden, at han sendte sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 

Joh. 3.16

Kanskje du kjenner deg igjen i dette?
Ha en finfin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge inn en kommentar, bare spør om du lurer på noe :)